آموزش برنامه نویسی اندروید

آموزش ساختن برنامه برای اندروید به زبان فارسی
پنجشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۱، ۰۳:۴۱ ب.ظ

استفاده از مفاهیم ضمنی (implicit intents)

تماشای برخط [لینک مستقیم] فیلم «آموزش نحوه استفاده از مفاهیم ضمنی»

زیرنویس انگلیسی [English Subtitile]

دریافت نسخه ی pdf این آموزش [2.78 مگابایت]

حالا که خوب مفاهیم آشکار رو متوجه شدیم، وقتشه که به مفاهیم ضمنی بپردازیم، برای درک بهتر از یه مثال شروع می‌کنیم.

۱.شبیه ساز رو اجرا می کنم و برنامه‌ی Gallery رو از تو منوی برنامه‌ها اجرا می‌کنم و یه عکس از توش انتخاب می‌کنم، می‌بینید که بالای عکس یه دکمه share (به‌اشتراک‌گذاری) وجود داره. این دکمه بهتون اجازه می‌ده که این عکس رو برای یکی دیگه بفرستید، اما ممکنه یه عالمه برنامه تو گوشیتون داشته باشید که قادر به انجام این کار باشن. مثل ایمیل یا بلوتوث و ... شما می‌تونید برنامه‌ی خودتون رو به این لیست برنامه‌ها که می‌تونن عکس رو به اشتراک بذارن اضافه کنید و این دقیقا کاریه که یه مفهوم ضمنی (implicit intent) انجام می‌ده.
تو برنامه‌ی Gallery، وقتی دکمه‌ی share رو فشار می‌دیم، این برنامه توسط یه مفهوم ضمنی به سیستم اندروید می‌گه :‌ آیا تو سیستم این گوشی برنامه‌ای وجود داره که بتونه اطلاعات رو بفرسته؟ من یه عکس دارم که می‌خوام بفرستم!
بعد سیستم به کاربر یه لیستی از برنامه‌هایی که قادر به انجام این کار هستن نشون می‌ده. توی شبیه ساز وقتی دکمه share رو می‌زنم، عکس رو تبدیل به MMS می‌کنه بدون اینکه از من سوال کنه چه برنامه‌ای رو می‌خوام، چون تنها برنامه‌ای که تو شبیه‌ساز قادر به مدیریت این کار هست، همین برنامه است.
قبل از اینکه به ادامه آموزش بپردازیم، ممکنه براتون سوال شده باشه که این تصویر رو چطور وارد شبیه‌ساز کردم، خوب اگه بریم سراغ اکلیپس و به DDMS بریم، می‌بینید که یکی از ابزارهای تو نوار بالایی، File Explorer هست که به شما اجازه می‌ده فایل‌های داخل دستگاه رو ببینید، من به sdcard رفتم و عکس مورد نظرم رو گذاشتم، برای گذاشتن فایل باید از دکمه‌ای استفاده کنید که بالا سمت راسته و اگه روش نگه دارید می‌نویسه push a file onto the device. بعد از اینکه فایل رو تو دستگاه گذاشتید باید یه بار reset کنید.
 

خوب برگردیم به ادامه آموزش، گفتیم که برنامه‌ی Gallery با استفاده از یه مفهوم (intent) یه پیغام به سیستم می‌فرسته، حالا از کجا بفهمیم، این مفهوم چه پیغامی رو به فرستاده؟ برای اینکار دکمه‌ی share رو تو شبیه‌ساز می‌زنیم بعد به ایکلیپس می‌ریم و اگه تو LogCat نگاه کنیم، خط های آخرش نوشته :

Starting: Intent { act=android.intent.action.SEND type=image/jpeg ... 

android.intent.action.SEND یه مفهوم ضمنیه، که همراه با خودش نوع داده‌ای تصویر از نوع jpeg رو داره.

۲.بیاید یه برنامه بسازیم که بتونه به پیغامی که دکمه‌ی share می‌ده، جواب بده. اول یه پروژه‌ی جدید می‌سازیم، بعد به AndroidManifest.xml می‌ریم، جایی که می‌تونیم یه مفهوم ضمنی بسازیم، توی پروژه یه فعالیت (activity) اصلی داریم که من اسمشو گذاشتم main. و مشاهده می‌کنید که برای این فعالیت یه intent-filter وجود داره که قبلا دریاره‌اش توضیح دادم. برای ساختن یه مفهوم دیگه، همون بلوک intent-filter  رو کپی میکنیم، هر کدوم از این بلوک‌ها به سیستم می‌گه که این فعالیت قادر به مدیریت این مفاهیمه.

در قسمت action کد جدید به جای MAIN می نویسیم، SEND.

برای category هم مقدار DEFAULT رو به جای LAUNCHER مینویسیم. این category به سیستم می‌گه که این مفهوم ا چه نوعیه که معمولا همون مقدار پیش فرض رو می ذاریم و خلاص :دی

<intent-filter>
<action android:name="android.intent.action.SEND" />
<category android:name="android.intent.category.DEFAULT" />
</intent-filter>

۳.مورد بعدی که باید اضافه کنیم، یه تگ data است که نوع داده‌ای که می‌تونیم با این مفهوم مدیریت کنیم رو به اندروید می‌گه. یکی از حصوصیاتش mimetype هست که مساوی */image می ذاریم به این معنی که هرنوع عکسی رو می تونه مدیریت کنه.

<intent-filter>
<action android:name="android.intent.action.SEND" />
<category android:name="android.intent.category.DEFAULT" />
<data android:mimeType="image/*" />
</intent-filter>

با اضافه کردن همین چند خط کد، برنامه مون این توانایی رو پیدا می‌کنه که اگه کسی خواست عکسی رو بفرسته و روی دکمه‌ی share کلیک کرد، ما هم می‌تونیم اون رو براش مدیریت کنیم.

۴.وقتی عکس از برنامه‌ی Gallery برامون فرستاده شد، بیاید یه راهی برای نمایش اون فراهم کنیم. به فایل main.xml داخل layout می‌ریم و اون فیلد متنی رو پاک می‌کنیم. و از ستون سمت چپ تو قسمت Images & Media یه کدوم از گزینه هایی که می تونه تصویر رو نشون بده رو انتخاب می‌کنیم، و یه عکس الکی می ذاریم روش.

بعد به فایل جاوای مربوط به این xml می‌ریم، که main.java هست. اول یه مرجع از اون imageView که تو فایل xml گذاشتیم می‌گیریم. با نوشتن این کد (قبلا مفصل توضیح داده شده):

 

ImageView image = (ImageView) findViewById(R.id.imageView1);

۵.حالا می‌خوایم اون عکسی که از Gallery برامون فرستاده می‌شه رو به عنوان محتویات این imageView قرار بدیم. با استفاده از تابع setImageURI از کلاس imageView. این تابع باید به جایی اشاره کنه که قراره از اونجا محتویات تصویر مشخص بشه. و ما می‌خوایم این محتویات رو از مفهوم ضمنی بگیریم، پس می‌نویسیم (تو پست قبل توضیح دادم):

image.setImageURI(getIntent().getExtras().get(Intent.EXTRA_STREAM));

از setImageURI خطا می‌گیره، باید crtl+1 رو بزنید و اولین گزینه ی تصحیح اینه که cast کنید. پس اینجوری می شه:

image.setImageURI((Uri) getIntent().getExtras().get(Intent.EXTRA_STREAM));

این Intent.EXTRA_STREAM تمام رشته ای که این مفهوم می‌فرسته رو می‌گیره که در واقع آدرس URI همون عکسه است.

۶.برنامه رو run کنید. وقتی بالا میاد یه خطا می‌گیره که انتظارش هم می‌رفت، چون وقتی همین جوری برنامه رو اجرا کنید آدرس هیچ عکسی فرستاده نشده و موقعی که دارید واقعا برنامه تولید می‌کنید باید به این خطاها فکر کنید و راه حلی براشون پیدا کنید.

۷.حالا به Gallery میریم و روی عکس دکمه‌ی share رو می‌زنیم، و می‌بینیم که برنامه‌ی ما هم به لیستی که می‌تونه این کارو انجام بده اضافه شده! 

و با انتخاب برنامه‌ی خودمون می‌بینیم که عکس فرستاده شده نمایش داده می‌شه.

 

ادامه ی آموزش همین فصل : نحوه‌ی استفاده از منابع

فهرست آموزش



نوشته شده توسط وجدانی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

آموزش برنامه نویسی اندروید

آموزش ساختن برنامه برای اندروید به زبان فارسی
آموزش برنامه نویسی اندروید
بسم الله الرحمن الرحیم
در این سایت آموزش جامع و کاملی درباره اینکه چطور برای اندروید برنامه بنویسیم قرار داده خواهد شد
امیدوارم این آموزش ها بتونه راه گشای تمام ایرانیانی باشه که می خوان تو این زمینه به موفقیت برسند و باعث افتخار کشورشون باشن
اساس آموزش این سایت، فیلم آموزشی از سایت Lynda.com هست
زیر نویس فارسی و انگلیسی این فیلم ها با پسوند srt برای دانلود قرار داده خواهد شد (گردآوری شده در این صفحه )
همون طور که می دونید این آموزش در سایت Lynda.com رایگان نیست.
برای همین اینجا و اینجا براتون آپلودش کردم
(حکم دانلود رایگان این فیلم ها که پولی هستند)

اگه هر کدوم از لینک هایی که گذاشتم کار نمی کرد حتما منو از طریق قسمت نظرات یا ایمیل مطلع کنید.
Email : AndroidCode@ymail.com

امام علی (ع) : هر عملی که با بسم الله الرحمن الرحیم شروع شود با برکت است.

آخرین نظرات

  • ۲ فروردين ۰۱، ۱۲:۱۱ - سعید حسین پور
    عالی ...

پیوندهای روزانه

استفاده از مفاهیم ضمنی (implicit intents)

پنجشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۱، ۰۳:۴۱ ب.ظ

تماشای برخط [لینک مستقیم] فیلم «آموزش نحوه استفاده از مفاهیم ضمنی»

زیرنویس انگلیسی [English Subtitile]

دریافت نسخه ی pdf این آموزش [2.78 مگابایت]

حالا که خوب مفاهیم آشکار رو متوجه شدیم، وقتشه که به مفاهیم ضمنی بپردازیم، برای درک بهتر از یه مثال شروع می‌کنیم.

۱.شبیه ساز رو اجرا می کنم و برنامه‌ی Gallery رو از تو منوی برنامه‌ها اجرا می‌کنم و یه عکس از توش انتخاب می‌کنم، می‌بینید که بالای عکس یه دکمه share (به‌اشتراک‌گذاری) وجود داره. این دکمه بهتون اجازه می‌ده که این عکس رو برای یکی دیگه بفرستید، اما ممکنه یه عالمه برنامه تو گوشیتون داشته باشید که قادر به انجام این کار باشن. مثل ایمیل یا بلوتوث و ... شما می‌تونید برنامه‌ی خودتون رو به این لیست برنامه‌ها که می‌تونن عکس رو به اشتراک بذارن اضافه کنید و این دقیقا کاریه که یه مفهوم ضمنی (implicit intent) انجام می‌ده.
تو برنامه‌ی Gallery، وقتی دکمه‌ی share رو فشار می‌دیم، این برنامه توسط یه مفهوم ضمنی به سیستم اندروید می‌گه :‌ آیا تو سیستم این گوشی برنامه‌ای وجود داره که بتونه اطلاعات رو بفرسته؟ من یه عکس دارم که می‌خوام بفرستم!
بعد سیستم به کاربر یه لیستی از برنامه‌هایی که قادر به انجام این کار هستن نشون می‌ده. توی شبیه ساز وقتی دکمه share رو می‌زنم، عکس رو تبدیل به MMS می‌کنه بدون اینکه از من سوال کنه چه برنامه‌ای رو می‌خوام، چون تنها برنامه‌ای که تو شبیه‌ساز قادر به مدیریت این کار هست، همین برنامه است.
قبل از اینکه به ادامه آموزش بپردازیم، ممکنه براتون سوال شده باشه که این تصویر رو چطور وارد شبیه‌ساز کردم، خوب اگه بریم سراغ اکلیپس و به DDMS بریم، می‌بینید که یکی از ابزارهای تو نوار بالایی، File Explorer هست که به شما اجازه می‌ده فایل‌های داخل دستگاه رو ببینید، من به sdcard رفتم و عکس مورد نظرم رو گذاشتم، برای گذاشتن فایل باید از دکمه‌ای استفاده کنید که بالا سمت راسته و اگه روش نگه دارید می‌نویسه push a file onto the device. بعد از اینکه فایل رو تو دستگاه گذاشتید باید یه بار reset کنید.
 

خوب برگردیم به ادامه آموزش، گفتیم که برنامه‌ی Gallery با استفاده از یه مفهوم (intent) یه پیغام به سیستم می‌فرسته، حالا از کجا بفهمیم، این مفهوم چه پیغامی رو به فرستاده؟ برای اینکار دکمه‌ی share رو تو شبیه‌ساز می‌زنیم بعد به ایکلیپس می‌ریم و اگه تو LogCat نگاه کنیم، خط های آخرش نوشته :

Starting: Intent { act=android.intent.action.SEND type=image/jpeg ... 

android.intent.action.SEND یه مفهوم ضمنیه، که همراه با خودش نوع داده‌ای تصویر از نوع jpeg رو داره.

۲.بیاید یه برنامه بسازیم که بتونه به پیغامی که دکمه‌ی share می‌ده، جواب بده. اول یه پروژه‌ی جدید می‌سازیم، بعد به AndroidManifest.xml می‌ریم، جایی که می‌تونیم یه مفهوم ضمنی بسازیم، توی پروژه یه فعالیت (activity) اصلی داریم که من اسمشو گذاشتم main. و مشاهده می‌کنید که برای این فعالیت یه intent-filter وجود داره که قبلا دریاره‌اش توضیح دادم. برای ساختن یه مفهوم دیگه، همون بلوک intent-filter  رو کپی میکنیم، هر کدوم از این بلوک‌ها به سیستم می‌گه که این فعالیت قادر به مدیریت این مفاهیمه.

در قسمت action کد جدید به جای MAIN می نویسیم، SEND.

برای category هم مقدار DEFAULT رو به جای LAUNCHER مینویسیم. این category به سیستم می‌گه که این مفهوم ا چه نوعیه که معمولا همون مقدار پیش فرض رو می ذاریم و خلاص :دی

<intent-filter>
<action android:name="android.intent.action.SEND" />
<category android:name="android.intent.category.DEFAULT" />
</intent-filter>

۳.مورد بعدی که باید اضافه کنیم، یه تگ data است که نوع داده‌ای که می‌تونیم با این مفهوم مدیریت کنیم رو به اندروید می‌گه. یکی از حصوصیاتش mimetype هست که مساوی */image می ذاریم به این معنی که هرنوع عکسی رو می تونه مدیریت کنه.

<intent-filter>
<action android:name="android.intent.action.SEND" />
<category android:name="android.intent.category.DEFAULT" />
<data android:mimeType="image/*" />
</intent-filter>

با اضافه کردن همین چند خط کد، برنامه مون این توانایی رو پیدا می‌کنه که اگه کسی خواست عکسی رو بفرسته و روی دکمه‌ی share کلیک کرد، ما هم می‌تونیم اون رو براش مدیریت کنیم.

۴.وقتی عکس از برنامه‌ی Gallery برامون فرستاده شد، بیاید یه راهی برای نمایش اون فراهم کنیم. به فایل main.xml داخل layout می‌ریم و اون فیلد متنی رو پاک می‌کنیم. و از ستون سمت چپ تو قسمت Images & Media یه کدوم از گزینه هایی که می تونه تصویر رو نشون بده رو انتخاب می‌کنیم، و یه عکس الکی می ذاریم روش.

بعد به فایل جاوای مربوط به این xml می‌ریم، که main.java هست. اول یه مرجع از اون imageView که تو فایل xml گذاشتیم می‌گیریم. با نوشتن این کد (قبلا مفصل توضیح داده شده):

 

ImageView image = (ImageView) findViewById(R.id.imageView1);

۵.حالا می‌خوایم اون عکسی که از Gallery برامون فرستاده می‌شه رو به عنوان محتویات این imageView قرار بدیم. با استفاده از تابع setImageURI از کلاس imageView. این تابع باید به جایی اشاره کنه که قراره از اونجا محتویات تصویر مشخص بشه. و ما می‌خوایم این محتویات رو از مفهوم ضمنی بگیریم، پس می‌نویسیم (تو پست قبل توضیح دادم):

image.setImageURI(getIntent().getExtras().get(Intent.EXTRA_STREAM));

از setImageURI خطا می‌گیره، باید crtl+1 رو بزنید و اولین گزینه ی تصحیح اینه که cast کنید. پس اینجوری می شه:

image.setImageURI((Uri) getIntent().getExtras().get(Intent.EXTRA_STREAM));

این Intent.EXTRA_STREAM تمام رشته ای که این مفهوم می‌فرسته رو می‌گیره که در واقع آدرس URI همون عکسه است.

۶.برنامه رو run کنید. وقتی بالا میاد یه خطا می‌گیره که انتظارش هم می‌رفت، چون وقتی همین جوری برنامه رو اجرا کنید آدرس هیچ عکسی فرستاده نشده و موقعی که دارید واقعا برنامه تولید می‌کنید باید به این خطاها فکر کنید و راه حلی براشون پیدا کنید.

۷.حالا به Gallery میریم و روی عکس دکمه‌ی share رو می‌زنیم، و می‌بینیم که برنامه‌ی ما هم به لیستی که می‌تونه این کارو انجام بده اضافه شده! 

و با انتخاب برنامه‌ی خودمون می‌بینیم که عکس فرستاده شده نمایش داده می‌شه.

 

ادامه ی آموزش همین فصل : نحوه‌ی استفاده از منابع

فهرست آموزش

نظرات  (۳۵)

سلام

خیلی خوب و پرحوصله توضیح دادید. عالی
آقا دمت گرم کارت درسته:))))))
یه چیزایی داره حالیم میشه:**

مرسی کار کرد.چه حالی میده وقتی برنامت درست احرا میشه
سلام
بچه ها بعد از اضافه کردن فایل به مموری نیازی به ریست کردن دستگاه نیست!
کافیه برید تو قسمت تنظیمات و کارت اس دی رو unmount  کنید و دوباره mount کنید  :d
دستگاه رو چطوری ریستارت کنم؟
پاسخ:
قسمت مدیریت دستگاههای مجازی رو باز کنید، روی دستگاهی که میخواید کلیک کنید و Edit رو بزنید، بعد تیک قسمت lunch from snapshot رو بردارید و دوباره اجراش کنید، خودش restart می کنه
سلام زهرا 
گفتی هیچ عکسی نمیبنم تو گالری؟
موقعی که به ddms رفتی شبیه سازتو از گوشه سمت چپ انتخاب کن ( شاید یه شبیه ساز اندروید دیگه رو سیستم نصب باشه اونو انتخاب نکن)
بعد به یه پوشه به نام DCIM  برو وعکستو انتخاب کن 
بعد دیوایستو ریستارت کن 

۲۷ آبان ۹۲ ، ۲۲:۲۲ زهرا سادات
سلام
سوال: چرا من توی Gallery هیچ عکسی نمیبینم؟!
Emulator: android 2.2
پاسخ:
سلام، والا منم جدیدا به همین مشکل برخوردم، نمی دونم! هرچی تلاش کردم تا الان نتیجه نداده!
سلام آقای وجدانی
خیلی دوست داشتم برنامه نویسی اندروید رو شروع کنم ،سایت شما یه راهنمای کامل و ساده برای تازه واردهایی مثل من هست.ممنون از زحماتتون
پاسخ:
سلام، خدا رو شکر مفید بوده.

باسلام و خسته نباشید

ازتون بابت زحمتی که میکشید ممنونم

آموزش خوب و کاملی گذاشتید امیدوارم ادامه داشته باشه

با کمال تشکر

سلام بسیار بسیار تشکر و یک سئوال
چرا برای فیلمهای شماره 6 به بعد زیر نویس نذاشتین
تشکر
پاسخ:
سلام زیر نویس های انگلیسی تمام فیلم ها رو می تونید از اینجا دانلود کنید. (حجم ۲۱۸ کیلو بایت)

ارتباط بین برنامه ام و ماشین مجازی قطع شده. ماشین ران میشه و صفحه مرحله قبل رو نشون میده و دیگه برنامه جدید من رو اجرا نمی کنه! چکار کنم؟!

پاسخ:
یه بار ایکلیپس رو ببندید و دوباره باز کنید، یا پس از نصب برنامه روی ماشین مجازی (همون دکمه ی run) تو ماشین مجازی از برنامه بیرون بیاید و از منوی ماشین مجازی برنامتون رو انتخاب کنید و دوباره اجراش کنید.
دست شما درد نکنه
خدا قوت
سلام
واقعا سایت مفیدی داری
خسته نباشی
داداش در هر صورت کارتون درسته، خداییش منبع فارسی برای برنامه نویسی اندروید کمه
پاسخ:
ممنون، نظر لطفتونه :)
دوستان خسته نشین اینقد که این فیلم آموزشی Lynda رو ترجمه میکنید اینجا میزارید
بابت این کاری که برای ایرانیان انجام میدید ممنونم
پاسخ:
خواهش می کنم :)
۱۵ آبان ۹۱ ، ۱۲:۵۹ مژگان عسکری
سلام..ممنون از سایت مفیدتون
یه مشکل دارم. من نمیتونم عکسایی که تو file explorer گذاشتم رو شبیه ساز ببینم..چیکار باید بکنم؟

 سلام . خسته نباشید . از باب همه زحماتی که میکشید واقعا ممنون . 2 سوال داشتم و برای جوابهاشونم خیلی عجله دارم ، خیلی ممنون میشم زودتر پاسخشون رو بدید :

1. برنامه ام رو اجرا کردم ، بعد از اینکه برگشتم به محیط اکلیپس اثری از مُد گرافیکی (همون Graphic layout) xml ام نبود ؛ یعنی تبش کنار تب کدینگ فایل ایکس ام ال بازه ، اما محتویات توش نیستن ، خیلی سختر میشه بدون این ویجتهای گرافیکی کار کرد ؛ بخصوص برای من تازه وارد !!!!
نمیدونم چی باعث این تغییر شده ، اما قبلش اکلیپسم مشکلی نداشت ؛ کمــــــــــــــــــــــــــــــک ...

2. میشه به جز آلفای معروف ، برای اعمال یکسری افکتهای گرافیکی و انیمیشنی ، افکتهای دیگه ای رو هم معرفی کنید ؛ نظیر حرکت فلان ویجت و کنترلم از یک سمت به سمت دیگه یا ...

عجله ام برای کامل کردن پروژه امه . منتظر پاسختون هستم ، یا از همین طریق و یا آیدیه جیمیلم .
بازم ممنون از الطافتون برای جامعه ی اندرویدی ایرانی ..

 با تشکر از مطلب خوبتون
یه سوال: complete action using
که یه چیزی شبیه open with ویندوزه، شبیه همینه
پاسخ:
بله دقیقا همین طوره :)
 سلام

میشه جاوا داک برای اندروید رو هم برای دانلود قرار بدید و طریقه نصبش رو هم آموزش بدید؟
من یک فایل .jar با حجم حدود شش مگ (ظاهرا برای اندروید 2.1 ) دانلود کردم و در همون فایل android-sdk در docs و بعد reference ذخیره اش کردم. اما ایکلیپس این خطا رو میده:
Note: This element has no attached source and the Javadoc could not be found in the attached Javadoc
برای هر عنصری همین خطا رو میده
...
بدون جاوا داک کارم راه نمیفته.این طورکه از تصاویرتون معلومه خودتون دارید جاواداک رو.

خیلی ممنون
پاسخ:
سلام
داخل فولدر refrence فولدر java خودم رو zip کردم و براتون اینجا آپلود کردم.
۲۷ تیر ۹۱ ، ۱۲:۴۶ ناصر زاهدی
 بی صبرانه منتظر پست بعدی تون هستم
با تشکر فراوان
سلام...دوست عزیز بهت خسته نباشید میگم امیدوارم همیشه سالمو سلامت باشی و ما از وجودت همواره استفاده کنیم..
امضا:ارادتمند شما منتظر همیشگی پستای شما :دی
پاسخ:
سلام
خیلی ممنون از لطفتون، ان شاالله به زودی پست جدید میاد :)
۲۱ تیر ۹۱ ، ۱۹:۴۵ ایمان بهمنی
 سلام دوست عزیز با سپاس فراوان بابت کمک در مورد سوال قبل واقعا از سایت خوبتون که اینقدر به کاربرها احترام میگذاره تشکر میکنم و اینکه دوست عزیز بنده یک سوال دیگر هم داشتم من برامه اکلیپس و به همراه اس دی کی های اندروید ای وی دی اندروید و پلاگین ای دی تی اون نصب کردم و وارد ساخت پروژه هم میشم و هیچ مشکلی نیست فقط وقتی میخواستم برنامه را اجرا کنم شبیه ساز اندروید بالا میاد و 2 دقیقه ای هم صبر میکنم به جای اینکه منویی بیاد که بشه باهش وارد منو یا سایر مواردی که گوشی های اندروید دارن بشم فقط یک لوگو از اندروید میاد که به هیچ عنوان قابل استفاده نیست و تمام گزینه های برگشت و خانه هم کار نمیکنند چند تایی هم ای دی کی ورژن های مختلف رو دانلود کردم مثل 2 و 3 و 4 که رو هیچ کدام جواب نمیده نمیدنم مشکل از کجاست میشه من رو راهنمایی کنید با تشکر
پاسخ:
سلام
وقتی شبیه ساز رو برای بار اول اجرا می کنید، معمولا چند دقیقه ای طول می کشه، من هم اولین دفعه که اجرا کردم خیلی طول کشید، اونقدر که دیگه ولش کردم رفتم ناهار خوردم، ۲۰ دقیقه بعد اومدم دیدم بالاخره به سلامتی بالا اومده. ولی از دفعه ی بعد چون launch from snapshot رو زده بودم، خیلی سریع بالا اومد.
سلام من میخواستم از طریق یک گوشی برنامه اندروید گوشی رو از طریق دوایس یو اس بی به یک ربات وصل کنم و به ربات دستور بدم میشه من رو راهنمایی کنین دوستان منبعی هست برای این کار؟
پاسخ:
سلام
فکر کنم این مقاله به دردتون بخوره، چون توش با استفاده از اندروید یک ربات رو کنترل کردن.

سلام

یعنی واقعا خسته نباشین 

اصلا توقع نداشتم یه سایت فارسی زبان اموزشی ، مثل این رو ببینم

تا همین جاشم بسیار کامل و جامع بود

خیلی زحمت کشیدین

انشاالله که خدا خیرتون بده

پاسخ:
ممنون
 همینطوری با قدرت ادامه بدین
باز هم ممنون
 سلام خیلی ممنون از سایت خوبتون من با این که ترجمه کتاب (Android For Programmers) رو خوندم نتونستم خوب بفهمم ولی با این ویدیو هایی که شما گذاشتید به خوبی فهمیدم و یه سوال دیگه مطلب بعدی رو کی میذارید
پاسخ:
ان شاالله تا دو سه روز آینده تلاش خودموم می کنم :)

 Ey baba, Ma montazerima.. Chera edame nemidin

Aaaaaliiiiie karetun

پاسخ:
ممنون، اگه با ایمیل نظر بذارید، وقتی سایت رو به روز کردم خبرتون می کنم :)
سلام.
آقا دیگه ادامه نمی‌دی؟
ما منتظریما! 
پاسخ:
سلام
چرا در اولین فرصت!
 ممنون ،گرفتم چی شد
بنامخدا
 خیلی ممنون از جوابتون،فقط یه سوال من می خوام تو برنامم تصویر بیارم،ولی اینجا داره یه ناظر تصویر درست مینکه،من می خوام مثلا یه کتاب باشه که توش هم عکس هست هم  متن،متن که مشکلی نداره و آسونه ولی تصویر چجوری میشه وارد کرد تو برنامه؟؟؟

پاسخ:
تصاویر رو تو فایل res همون پروژه قرار بدید (تو زیرشاخه ی drawable-hdpi) و وقتی یه ناظر تصویر بذارید، اول ازتون می پرسه می خواید چه عکسی باشه (این تصویر)
 خیلی ببخشید ولی  انگار منظورم رو نفهمیدین،من نگفتم  file explorer نمیدونم کجاست،میدونم هستش ولی
 واردش که میشم هیچی نیست خالیه،عکسشو واستون آپلود کردم،لینکش،ببینید
لینک اول:
لینک دوم(واسه محکم کاری)
http://fupload.ir/images/71l96je8bogifeza60o.gif
لینک سوم(واسه اینکه حسابی محکم کارشی شه)
و لینک چهارم
پاسخ:
بله تازه متوجه سوالتون شدم، اینکه هیچ چیز نشون نمی ده به خاطر اینه که : یا شبیه ساز در حال اجرا نیست، یا با ایکلیپس اجراش نکردید، برای حل مشکل :
۱. یا یه برنامه رو Run کنید یا یه شبیه ساز رو تو ایکلیپس اجرا کنید (مراحل تو عکس رو دنبال کنید، یا مراحل نارنجی یا قرمز)
۲. وقتی تو DDMS زدید از ستون سمت چپ در پنل devices، روی شبیه سازی که تازه اجرا شده کلیک کنید. (این عکس)
۳. حالا اگه file explorer رو بزنید محتوایات شبیه ساز رو نشون می ده.
در ضمن اگه از شبیه ساز اندروید ۲.۳ استفاده می کنید و می خواید تو sdcard چیزی بریزید باید اول برید به فولدر mnt.
موفق باشید.
 بنامخدا
سلام سایتتون عالیه،یک سوال من تو  File Explorer  میرم،ولی هیچ چیز اونجا نیست خالیه خالیه
چیکار کنم؟
پاسخ:
سلام ممنون، برید به 
window -> show view -> file explorer
تا پنجره اش باز بشه.
 سلام
با تشکر از زحماتتون
یه مدتیه که وقتی دکمه ی Run رو میزنم، شبیه ساز اجرا می شه ولی برنامه رو اجرا نمیکنه و توی صفحه ایی گیر میکنه که توش نوشته android.
پاسخ:
سلام
اینکه صفحه ای میاد که نوشته android مال اینه که سیستمش دوباره از اول داره شروع به کار می کنه که خیلی طول می کشه، باید گزینه ی launch from snapshut رو فعال کنید (راهنما - کلیک کنید) تا هر دفعه جایی که بوده رو ذخیره کنه و دفعه بعد که شبیه ساز رو اجرا کردید از همون جا کارش رو ادامه بده و نره دوباره از اول.
۲۵ خرداد ۹۱ ، ۱۳:۱۵ مهدی رضایی
اقا کارت درست
من خیلی وقته که دنبال همچین سایتی میگردم، شما کار مارو راحت کردی!
امیدوارم کارتون رو به طور مداوم و با انرژی ادامه دهید.
با تشکر
پاسخ:
خیلی ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">