آموزش برنامه نویسی اندروید

آموزش ساختن برنامه برای اندروید به زبان فارسی
چهارشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۱۵ ب.ظ

ساختن و استفاده از منابع (Resources)

تماشای برخط [لینک مستقیم] فیلم آموزشی «نحوه ی ساخت و استفاده از منابع»

زیر نویس انگلیسی [English Subtitle]

دریافت نسخه pdf این آموزش [1.73 مگابایت]

‎وقتی دارید برنامتون رو می‌سازید احتمال زیاد از منابع بیرونی هم استفاده خواهید کرد، مثل فایلهای ویدیویی یا شنیداری، تصاویر، xml و ... پس باید بدونید چطور از داخل برنامتون به این منابع ارجاع بدید. منابع برنامتون داخل پوشه ی res ذخیره می شن. و یه سری فایلها به صورت خودکار بهش اضافه می شه مثل :

layout : شامل فایل های xml ای که مربوط به محیط های کاربریه.

values : شامل تمام مقادیریه که توی برنامتون تعریف می کنید و بهشون یه اسم می دید و بعدا با اون اسم بهشون رجوع می کنید و ازشون استفاده می کنید.

‎ فایل string.xml  هم به طور پیش فرض در این فولدر به وجود اومده. نحوه‌ی کارکرد string.xml این طوریه که ما یه سری منابع رشته‌ای داریم که مثلا ‌(با توجه به تصویر) هرجا که تو برناممون بخوایم از Hello World, Main! استفاده کنیم، به جاش می تونیم به این منبع ارجاعش بدیم و بنویسیم hello.

‎ حالا چرا این منابع رو بیرون نگه می‌داریم؟ به خاطر اینکه بتونیم متغیرهای سراسری (global) داشته باشیم، مثلا می تونیم چند تا فولدر برای زبان های مختلف داشته باشیم و فقط لازمه که به فایل xml مربوط به اون زبان بریم و دیگه لازم نیست تمام کدهای برناممون رو به خاطر تغییر زبان کاربر تغییر بدیم.

‎ ۲.اگه به سایت اصلی توسعه اندروید مراجعه کنید یه قسمت داره به اسم API Guide که توش راهنمایی های مفیدی برای ساخت برنامه کرده، یکی  از این راهنماها مربوط به منابع می شه، خود اندروید به طور پیش فرض یه سری از فولدرها رو تو res تشخیص می‌ده مثلا 

‎ اگه فولدر anim رو درست کنید و توش یه فایل xml مخصوص انیمیشن بذارید، اندروید متوجه می شه که انیمیشنه. (تو آموزش های بعدی مفصل به انیمیشن می پردازیم).

‎ یا مثلا اگه می‌خواید یه لیستی از رنگ ها رو در برنامتون استفاده کنید می تونید تو فولدر color بذاریدشون.

‎ هر کدوم از عکس‌هامون یا هر فایل xml مربوط به گرافیک در داحل فولدر drawable قرار می گیره.

‎ فولدر layout شامل فایلهای xml مربوط به چیدمان صفحه است.

‎ اگه بخوایم منو برای برناممون بسازیم (که بعدا آموزش داده خواهد شد) باید اونو تو فولدر menu بذاریم و ...

‎ چون تمام این منابع نوعی assets هستن، ممکنه از خودتون بپرسید پس این فولدر assets چیه (معمولا بالای فولدره bin هست)، در واقع می تونید منابعتون رو تو این فولدر بذارید ولی نمی تونید با یک id بهشون ارجاع بدید. به همین خاطر بهتره تمام منابع رو توی همون فولدر res قرار بدیم چون به طور خودکار براشون id ساخته می شه و با دستور R.id می تونید بهشون رجوع کنید.

‎ ۳.اگه تو زیر شاخه های فولدر res دقت کرده باشید، خود فولدر drawable به تنهایی وجود نداره بلکه سه تا فولدر drawable-hdpi، drawable-ldpi و drawable-mdpi وجود دارن، این به خاطر یک ویژگی مهمه اندرویده که دستگاه ها رو به سه وضوح تصویر تقسیم بندی کرده : دستگاه‌های با وضوح تصویر بالا (High dpi)، دستگاه‌های با وضوح تصویر متوسط (Medium dpi) و دستگاه‌های با وضوح تصویر پایین (Low dpi). برای هر کدوم از این وضوح تصویرهای مختلف می‌تونیم assetهای مربوط به خودشون رو بذاریم، و سیستم اندروید با توجه به دستگاهی که داره روش اجرا می‌شه، asset مربوطه رو بیرون می‌کشه و در برنامه ازش استفاده می کنه (توی یه آموزش دیگه بهش می‌پردازیم) ولی فقط بدونید که اگر از یه asset خواستید که تو همه‌ی وضوح تصاویر استفاده بشه، کافیه فقط توی drawable-hdpi بذاریدش، اون وقت تو یه دستگاه با وضوح تصویر متوسط یا پایین هم سیستم از تو فولدر drawable-hdpi برشون می‌داره.

‎ ۴.راحت‌ترین راه برای اضافه کردن asset به برنامه‌تون اینه که محتوایی که می خواید رو بکشید و تو فولدر مورد نظر ول کنید.

‎ برای این که به پیغام خطا برخورد نکنید حواستون باشه اسم asset هایی که می‌خواید وارد کنید فقط می‌تونه شامل حروف a تا z، اعداد 0 تا 9 و خط زیر باشه.

‎ ۵.تو فولدر gen اگه R.java رو باز کنید، می‌بینید که به اون asset جدیدی که اضافه کردید یه عدد نسبت داده، لازم نیست برای ارجاع به این asset اون عدد رو استفاده کنید بلکه از راه دیگه ای این کارو می‌کنیم که الان توضیح می‌دم. (حواستون باشه که اصلا تغییری هم توی فایل R.java ایجاد نکنید چون این فایل به طور خودکار درست می‌شه و اگه تغییرش بدید برنامتون به هم می‌ریزه.)

۶.من برای این آموزش یه پروژه‌ی جدید ساختم و تا اینجا فقط یه عکس به فولدر drawable-hdpi اضافه کردم، از فولدر res به layout برید و فایل xml اصلی تون رو انتخاب کنید (برای من main.xml هست)، اون فیلد متنی رو پاک کنید، به جاش می‌خوایم عکسی که به پروژه اضافه کردیم رو بذاریم، از منوی کنار Images & Media رو انتخاب کنید و اون المانی که تو عکس دورش قرمز شده رو انتخاب کنید و به داخل صفحه بکشید و ول کنید، حالا ازتون می‌خواد منبع عکس رو مشخص کنید.

‎ برای اینکه متوجه بشید دقیقا چه اتفاقی افتاده، به قسمت ویرایش متنی xml برید، تو مشخصات این تصویر یه قسمت داره به اسم android:src که با کد @drawable/androidcode_logo به تصویر مورد نظر ارجاع داده.

اصولا برای ارجاع به هر چیزی از علامت @ استفاده می‌کنیم.مثلا اینجا بعد از علامت @ می خوایم به drawable بریم.

و بعد هم یه تصویر دیگه رو انتخاب می‌کنیم، مثل ic_launcher.

دقت کنید که برای رسیدن به androidcode_logo یا هر asset دیگه‌ای، نیازی نبود که بنویسیم @drawable-hdpi فقط کافی بود از @drawable استفاده کنیم. اینکه این asset از کدوم وضوح تصویر انتخاب بشه رو، خود سیستم عامل اندروید با توجه گوشی کاربر انجام می‌ده. حالا اگه به قسمت گرافیکی main.xml بریم، می‌بینیم که تصویر عوض شده.

خوب این روش ارجاع در فایل های xml بود، حالا اگه از فایل‌های جاوا بخوایم به منابعمون ارجاع بدیم باید چی کار کنیم؟

۷.اول یه ارجاع از خود ImageView می‌گیریم :

ImageView ax = (ImageView) findViewById (R.id.imageView1);

بعد منبع این ImageView رو می‌ذاریم عکسی که می‌خوایم :

ax.setImageResource(R.drawable.androidcode_logo);

این دستور باعث می‌شه وقتی که برنامه اجرا شد، منبع عکس از اون چیزی که بوده، تغییر پیدا کنه به R.drawable.androidcode_logo و وقتی برنامه رو اجرا می‌کنیم، این خروجی رو می‌بینیم.

 

فایل main.xml :

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
  android:layout_width="match_parent"
  android:layout_height="match_parent"
  android:orientation="vertical" >
<ImageView
  android:id="@+id/imageView1"
  android:layout_width="wrap_content"
  android:layout_height="wrap_content"
  android:src="@drawable/ic_launcher" />
</LinearLayout>

فایل Main.java :

package ir.AndroidCode.intent;
import android.app.Activity;
import android.os.Bundle;
import android.widget.ImageView;
  public class Main extends Activity {
    @Overridepublic void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
       super.onCreate(savedInstanceState);
       setContentView(R.layout.main);
       
       ImageView ax = (ImageView) findViewById (R.id.imageView1);
       ax.setImageResource(R.drawable.androidcode_logo);
    }
}

 

ادامه آموزش : درک امنیت و اجازه ها

فهرست مطالب



نوشته شده توسط وجدانی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

آموزش برنامه نویسی اندروید

آموزش ساختن برنامه برای اندروید به زبان فارسی
آموزش برنامه نویسی اندروید
بسم الله الرحمن الرحیم
در این سایت آموزش جامع و کاملی درباره اینکه چطور برای اندروید برنامه بنویسیم قرار داده خواهد شد
امیدوارم این آموزش ها بتونه راه گشای تمام ایرانیانی باشه که می خوان تو این زمینه به موفقیت برسند و باعث افتخار کشورشون باشن
اساس آموزش این سایت، فیلم آموزشی از سایت Lynda.com هست
زیر نویس فارسی و انگلیسی این فیلم ها با پسوند srt برای دانلود قرار داده خواهد شد (گردآوری شده در این صفحه )
همون طور که می دونید این آموزش در سایت Lynda.com رایگان نیست.
برای همین اینجا و اینجا براتون آپلودش کردم
(حکم دانلود رایگان این فیلم ها که پولی هستند)

اگه هر کدوم از لینک هایی که گذاشتم کار نمی کرد حتما منو از طریق قسمت نظرات یا ایمیل مطلع کنید.
Email : AndroidCode@ymail.com

امام علی (ع) : هر عملی که با بسم الله الرحمن الرحیم شروع شود با برکت است.

آخرین نظرات

  • ۲ فروردين ۰۱، ۱۲:۱۱ - سعید حسین پور
    عالی ...

پیوندهای روزانه

ساختن و استفاده از منابع (Resources)

چهارشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۱۵ ب.ظ

تماشای برخط [لینک مستقیم] فیلم آموزشی «نحوه ی ساخت و استفاده از منابع»

زیر نویس انگلیسی [English Subtitle]

دریافت نسخه pdf این آموزش [1.73 مگابایت]

‎وقتی دارید برنامتون رو می‌سازید احتمال زیاد از منابع بیرونی هم استفاده خواهید کرد، مثل فایلهای ویدیویی یا شنیداری، تصاویر، xml و ... پس باید بدونید چطور از داخل برنامتون به این منابع ارجاع بدید. منابع برنامتون داخل پوشه ی res ذخیره می شن. و یه سری فایلها به صورت خودکار بهش اضافه می شه مثل :

layout : شامل فایل های xml ای که مربوط به محیط های کاربریه.

values : شامل تمام مقادیریه که توی برنامتون تعریف می کنید و بهشون یه اسم می دید و بعدا با اون اسم بهشون رجوع می کنید و ازشون استفاده می کنید.

‎ فایل string.xml  هم به طور پیش فرض در این فولدر به وجود اومده. نحوه‌ی کارکرد string.xml این طوریه که ما یه سری منابع رشته‌ای داریم که مثلا ‌(با توجه به تصویر) هرجا که تو برناممون بخوایم از Hello World, Main! استفاده کنیم، به جاش می تونیم به این منبع ارجاعش بدیم و بنویسیم hello.

‎ حالا چرا این منابع رو بیرون نگه می‌داریم؟ به خاطر اینکه بتونیم متغیرهای سراسری (global) داشته باشیم، مثلا می تونیم چند تا فولدر برای زبان های مختلف داشته باشیم و فقط لازمه که به فایل xml مربوط به اون زبان بریم و دیگه لازم نیست تمام کدهای برناممون رو به خاطر تغییر زبان کاربر تغییر بدیم.

‎ ۲.اگه به سایت اصلی توسعه اندروید مراجعه کنید یه قسمت داره به اسم API Guide که توش راهنمایی های مفیدی برای ساخت برنامه کرده، یکی  از این راهنماها مربوط به منابع می شه، خود اندروید به طور پیش فرض یه سری از فولدرها رو تو res تشخیص می‌ده مثلا 

‎ اگه فولدر anim رو درست کنید و توش یه فایل xml مخصوص انیمیشن بذارید، اندروید متوجه می شه که انیمیشنه. (تو آموزش های بعدی مفصل به انیمیشن می پردازیم).

‎ یا مثلا اگه می‌خواید یه لیستی از رنگ ها رو در برنامتون استفاده کنید می تونید تو فولدر color بذاریدشون.

‎ هر کدوم از عکس‌هامون یا هر فایل xml مربوط به گرافیک در داحل فولدر drawable قرار می گیره.

‎ فولدر layout شامل فایلهای xml مربوط به چیدمان صفحه است.

‎ اگه بخوایم منو برای برناممون بسازیم (که بعدا آموزش داده خواهد شد) باید اونو تو فولدر menu بذاریم و ...

‎ چون تمام این منابع نوعی assets هستن، ممکنه از خودتون بپرسید پس این فولدر assets چیه (معمولا بالای فولدره bin هست)، در واقع می تونید منابعتون رو تو این فولدر بذارید ولی نمی تونید با یک id بهشون ارجاع بدید. به همین خاطر بهتره تمام منابع رو توی همون فولدر res قرار بدیم چون به طور خودکار براشون id ساخته می شه و با دستور R.id می تونید بهشون رجوع کنید.

‎ ۳.اگه تو زیر شاخه های فولدر res دقت کرده باشید، خود فولدر drawable به تنهایی وجود نداره بلکه سه تا فولدر drawable-hdpi، drawable-ldpi و drawable-mdpi وجود دارن، این به خاطر یک ویژگی مهمه اندرویده که دستگاه ها رو به سه وضوح تصویر تقسیم بندی کرده : دستگاه‌های با وضوح تصویر بالا (High dpi)، دستگاه‌های با وضوح تصویر متوسط (Medium dpi) و دستگاه‌های با وضوح تصویر پایین (Low dpi). برای هر کدوم از این وضوح تصویرهای مختلف می‌تونیم assetهای مربوط به خودشون رو بذاریم، و سیستم اندروید با توجه به دستگاهی که داره روش اجرا می‌شه، asset مربوطه رو بیرون می‌کشه و در برنامه ازش استفاده می کنه (توی یه آموزش دیگه بهش می‌پردازیم) ولی فقط بدونید که اگر از یه asset خواستید که تو همه‌ی وضوح تصاویر استفاده بشه، کافیه فقط توی drawable-hdpi بذاریدش، اون وقت تو یه دستگاه با وضوح تصویر متوسط یا پایین هم سیستم از تو فولدر drawable-hdpi برشون می‌داره.

‎ ۴.راحت‌ترین راه برای اضافه کردن asset به برنامه‌تون اینه که محتوایی که می خواید رو بکشید و تو فولدر مورد نظر ول کنید.

‎ برای این که به پیغام خطا برخورد نکنید حواستون باشه اسم asset هایی که می‌خواید وارد کنید فقط می‌تونه شامل حروف a تا z، اعداد 0 تا 9 و خط زیر باشه.

‎ ۵.تو فولدر gen اگه R.java رو باز کنید، می‌بینید که به اون asset جدیدی که اضافه کردید یه عدد نسبت داده، لازم نیست برای ارجاع به این asset اون عدد رو استفاده کنید بلکه از راه دیگه ای این کارو می‌کنیم که الان توضیح می‌دم. (حواستون باشه که اصلا تغییری هم توی فایل R.java ایجاد نکنید چون این فایل به طور خودکار درست می‌شه و اگه تغییرش بدید برنامتون به هم می‌ریزه.)

۶.من برای این آموزش یه پروژه‌ی جدید ساختم و تا اینجا فقط یه عکس به فولدر drawable-hdpi اضافه کردم، از فولدر res به layout برید و فایل xml اصلی تون رو انتخاب کنید (برای من main.xml هست)، اون فیلد متنی رو پاک کنید، به جاش می‌خوایم عکسی که به پروژه اضافه کردیم رو بذاریم، از منوی کنار Images & Media رو انتخاب کنید و اون المانی که تو عکس دورش قرمز شده رو انتخاب کنید و به داخل صفحه بکشید و ول کنید، حالا ازتون می‌خواد منبع عکس رو مشخص کنید.

‎ برای اینکه متوجه بشید دقیقا چه اتفاقی افتاده، به قسمت ویرایش متنی xml برید، تو مشخصات این تصویر یه قسمت داره به اسم android:src که با کد @drawable/androidcode_logo به تصویر مورد نظر ارجاع داده.

اصولا برای ارجاع به هر چیزی از علامت @ استفاده می‌کنیم.مثلا اینجا بعد از علامت @ می خوایم به drawable بریم.

و بعد هم یه تصویر دیگه رو انتخاب می‌کنیم، مثل ic_launcher.

دقت کنید که برای رسیدن به androidcode_logo یا هر asset دیگه‌ای، نیازی نبود که بنویسیم @drawable-hdpi فقط کافی بود از @drawable استفاده کنیم. اینکه این asset از کدوم وضوح تصویر انتخاب بشه رو، خود سیستم عامل اندروید با توجه گوشی کاربر انجام می‌ده. حالا اگه به قسمت گرافیکی main.xml بریم، می‌بینیم که تصویر عوض شده.

خوب این روش ارجاع در فایل های xml بود، حالا اگه از فایل‌های جاوا بخوایم به منابعمون ارجاع بدیم باید چی کار کنیم؟

۷.اول یه ارجاع از خود ImageView می‌گیریم :

ImageView ax = (ImageView) findViewById (R.id.imageView1);

بعد منبع این ImageView رو می‌ذاریم عکسی که می‌خوایم :

ax.setImageResource(R.drawable.androidcode_logo);

این دستور باعث می‌شه وقتی که برنامه اجرا شد، منبع عکس از اون چیزی که بوده، تغییر پیدا کنه به R.drawable.androidcode_logo و وقتی برنامه رو اجرا می‌کنیم، این خروجی رو می‌بینیم.

 

فایل main.xml :

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
  android:layout_width="match_parent"
  android:layout_height="match_parent"
  android:orientation="vertical" >
<ImageView
  android:id="@+id/imageView1"
  android:layout_width="wrap_content"
  android:layout_height="wrap_content"
  android:src="@drawable/ic_launcher" />
</LinearLayout>

فایل Main.java :

package ir.AndroidCode.intent;
import android.app.Activity;
import android.os.Bundle;
import android.widget.ImageView;
  public class Main extends Activity {
    @Overridepublic void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
       super.onCreate(savedInstanceState);
       setContentView(R.layout.main);
       
       ImageView ax = (ImageView) findViewById (R.id.imageView1);
       ax.setImageResource(R.drawable.androidcode_logo);
    }
}

 

ادامه آموزش : درک امنیت و اجازه ها

فهرست مطالب

نظرات  (۶۷)

آقای وجدانی خدا خیرت بده
دعات قطعا می گیره واسه ماهم دعا کن
بسیار ممنون از لطفتون
من خودم دوره های اندروید رو میرم ولی با این حال از سایتتون خیلی خوشم اومد.

خدا عمرتون بده... فقط خواهشا ادامش بدین... جدا نیازمنده آموزش هاتون هستیم... :)
سلام و تشکر از زحمات بی دریغ شما
اگر سورس هم دارید بگذارید که یک کم با اونها تمرین کنیم شاید راه بیفتیم
پاسخ:
چون مرتب sdk اندروید در حال تغییره، به غیر از خود کد هیچ چیز دیگه ای به درد بقیه نمی خوره چون فقط دو سه هفته کار می کنه و دیگه نسخه ی جدید میاد و به درد نمی خوره
سلام
مرسی از آموزش های بسیار مفیدتون
ادامه آموزش ها رو کی میزارید
واقعا دستتون درد نکنه و خسته نباشید عالی بود. لطفا ادامه بدین
۱۴ مهر ۹۲ ، ۱۶:۲۱ سید شهاب الدین نجم الساداتی یزدی
با سلام خدمت دوست عزیز اقای وجدانی مطالب سایت را دیدم و بسیار لذت بردم من در راهم به مشکلی برخوردم 
من از اپشن منو ها اسفاده کرده ام اما تمامی فایل های جاوا کامل اکتیویتی را به مانیفست اضافه و حتی set content view را نیز تنظیم کرده ام اما الان هر وقت نرم افزارم را روی امولاتور یا دوایس تست می کنم بعد از چند ثانیه میگوید : " برنامه تستی متوقف شده است "
سلام ، آموزش ها فوق العاده بود 
واقعا ممنون!
فقط ادامه نمیدین؟!  
آموزشا خیلی خوبه حیفِ نصفه ولش کنین :D 
مرسی بازم!

سلام و خسته نباشید آقا این لینک های خرابه دمت گرم درستش کن

"
پاسخ:
به نظرمن همین فیلم های لیندا رو تماشا کنید خیلی خوبه :
دانلود فیلم آموزش ساخت برنامه نوشتن یادداشت برای اندروید (آموزش گام به گام ساخت برنامه Plain Ol' Note)
"
پاسخ:
سلام، ممنون از گزارشتون، تصحیح شدند.
سلام،اگه ممکنه این لینکها رو که در پاسخ به ice005 گذاشته بودین درست کنید
خیلی ممنون
پاسخ:
سلام، ممنون از گزارشتون، تصحیح شد.
لطفا مطالب جدید در سایت قرار بدهید
لطفا ادامه بدبد...
پاسخ:
حتما :)
سلام
کسی جایی سراغ نداره که اموزش ساخت برنامه اندرویدی با Unity 3d  رو داشته باشه؟
بسیاری از بازی های موفق با این موتور بازی سازی ساخته شدن اما من هرجا میرم برای اندروید اموزش نداره
من کار گرافیکیشو کامل بلدم اما از کد نویسیش اصلا سر در نمیارم
میگن 80 درصد کار گرافیکشه و فقط 20 درصد کد نویسی داره اما کد نویسیش اصلا مشابه جاوا نیست
لطفا راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام
این آموزش خود سایت اصلیش برای اندرویده.
این آموزش هم درباره unity هست نمی دونم به درد unity 3d هم می خوره یانه.
سلام،خیلی ممنونم از آموزش مفیدتون
الآن این آخرین پُسته؟ یعنی دیگه ادامه اش رو نمیذارین؟؟(منظورم چیزاییه که تو جدول محتوا نوشتین)
پاسخ:
سلام چرا خیلی دوست دارم ادامه بدم ولی واقعا وقت گیره و فعلا وقت نمی کنم :(

نمی دونم چه بگم .....

یعنی من واقعا مینونم بزنامه اندروید بنویسم

این عـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــالیه

خیلی ممنون

عالی بود

خدا به حق  حضرت زهرا (س) خیرت بده

میشه اموزش برنامه نویسی اندروید با HTML5 رو هم آموزش بدین؟؟

البته به همین صورت

ماکه خیلییییییییییییییییییییییی نوکرتیم دمت گرم

aaaallliiii dadash damet garm 
دوستان برای اولین بار پکیج آموزش اندروید به زیان فارسی تهیه شده، اگه تمایل داشتین به لینک زیر مراجعه کنید:

http://androidha.mihanstore.net/product.php?id=295
من برنامه نویسی جاوا کرده بودم اما اندروید نه. به لطف و زحمت شما تا اندازه ای با برنامه نویسی اندروید و نحوه کار باهاش هم آشنا شدم.
خیلی ممنون و امیدوارم همیشه تو زندگیتون موفق و پایدار باشید.
آقا خدا خیرت بده واسه شروع عالی بود :)  همه ی آموزشاتون رو خوندم حالا برای ادامه نیاز به منبع دارم ... اگه مثل پستای خودتون کامل و ساده باشه عالیه .... به من و امثال من چی پیشنهاد میکنید ؟ (انگلیسی باشه هم ایراد نداره)
مشتاقانه منتظر پستهای جدید هستم ;)
پاسخ:
به نظرمن همین فیلم های لیندا رو تماشا کنید خیلی خوبه :
دانلود فیلم آموزش ساخت برنامه نوشتن یادداشت برای اندروید (آموزش گام به گام ساخت برنامه Plain Ol' Note)
از زحماتتون بسیار ممنونم.

سلام  خسته نباشی واقعا عالی بود من که لذت بردم . یه سوال داشتم . شما یه دوره آموزشی خیلی خوب  اندروید

 سراغ داری ؟ البته جایی که هم خوب درس بدن هم مدرک بدن چون به مدرکش احتیاج دارم .

پاسخ:
سلام. نه متاسفانه خیلی دنبالش نبودم و جایی رو سراغ ندارم.
سلام 
ممنون از اینکه وقت گرانبهاتون رو برای آموزش به دیگران صرف میکنید 
بی صبرانه منتظر ادامه این آموزش ها هستم
ارزوی بهترین ها رو  برای شما دارم
پاسخ:
سلام. ممنوم :)
خدا خیرتون بده من هیچی از برنامه نویسی اندروید حالیم نبود و لی الآن هرچی که گفتید بلدم! ایول
سوال : xml ها با java چه فرقی دارند؟
مثلا من تو جاوا عکس میذارم چه اتفاقی میفته؟
پاسخ:
اون چیزی که من برداشت کردم اینه که xml ظاهر صفحات و ویژگی‌های هر شی در صفحه رو مشخص می‌کنه و java فعالیت‌های بین اونا مشخص  و سازماندهی می‌کنه.
از سایت خوبتون واقعا متشکرم
ما همه منتظر ادامه اموزش ها هستیم
بازم ممنون از زحماتتون
پاسخ:
خیلی ممنون :)
خواهش میکنم ادامه بدید
پاسخ:
دیروز بعد از مدت ها دوتا پست گذاشتم :)
سلام
ممنون یک دنیا!!!
تازه دارم شروع میکنم که برسم بهتون..
توروخدا ادامه بدین!
hamash dashtam migashtam donbale linke edameye post:(
لطفا طریقه اهنگ گذاری و زمانبندی اونرو هم توضیح بدید
با سپاس فراوان از سایت خوبتان
سلام
خسته نباشید.بخاطر سایت خوبتون ازتون تشکر میکنم.
برام خیلی مفید بود.
پاسخ:
سلام. خدا رو شکر.
سلام
بسیا جذاب بود
من که خیلی حال کردم
لطف کنید بیشتر روی پروژه ها کار کنید
بازم تشکر
واقعا عالــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی بود...
امیدوارم ادامه داشته باشه
دستتون واقعا درد نکنه. خیلی عالی بود. بی صبرانه منتظر ادامه آن هم هستیم.
خیر پیش
سلام
کارتون عالی بود .خسته نباشید.لطفا ادامه اش رو هم بزارین:)
با عرض سلام 
ببخشید حالا که شما فرصت ترجمه زیرنویس ها رو ندارید آیا هیچ منبعی میشناسید که زیرنویس های انگلیسی رو توی اونجا فرار داده باشه ؟؟؟
پاسخ:
با سلام. تو خود سایت لیندا ریز صحبت هاش رو قرار داده ولی به صورت زیر نویس نیست. این لینکشه می تونید خودتون ببینید شاید به دردتون بخوره.
ببخشید بحث "دیتابیس و مدیریت محتوا" چی ؟ اینو نمیگید ؟ 
من امروز کل مطالب سایتتون رو دارم دانلود میکنم منتها سر فصلی با این عنوان ندیدم 
واقعا کارتون خوبه لطفا ادامه بدید من منتظرم
سلام
دوست عزیز بسیار ممنون از آموزش جزء به جزء تون
همگی منتظریم تا هر چه زودتر ادامه شو بری

اینقدر آموزشاتون شیرین بود که اصلا نفهمیدم کی به اینجا رسیدم. وقتی فهمیدم آخرین پستتونه خیلی ناراحت شدم. لطفا ادامه بدین.
ممنون
پاسخ:
ممنون از نظر لطفتون. انشاالله ادامه می دم :)
خواهشا!! یکم تندتر مطالب رو قرار بده... ممنون.
این آموزش به من برای آشنا شدن با برنامه نویسی اندروید خیلی کمک کرد.
کاملا ساده و روان توضیح داده بودید بطوریکه من بدون فیلم یا دانلود فایل ها همه مراحل رو خودم انجام دادم.

ای کاش ادامه میدادید ولی کاملا مشخصه که وقتشو ندارید.
ممنونم
موفق باشید.
واقعا خسته نباشید
از اموزش های بی نظیرتون یک دنیا ممنون/
پاسخ:
خواهش می کنم :)
دیگه ادامه نمی دی؟ داریم کم کم نا امید میشیما!
دستت طلا ، خیلی خوب بود من Eclipse ADT رو از سایت خود android.com دانلود کردم ، یکم فرق میکنه ولی کلیتش یکیه.
این ویدیو ها که هستن همشونو یه جا لینک نداری بزاری برم ببینم ! موندم تو کف ! تا الان بدون مشکل اومدیم ، خیلی حال داد . دمت گرم
 سلام آقا بی صبرانه منتظر پست های بعدی هستیم
واقعا سایت تکی دارید
ممنون
سلام  دوست عزیز
خیلی خیلی ممنون بابت اموزش های خوبت. ما منتظر اموزش های بعدی هستیم
موفق باشی
merc
خیلی عالی بود.ممنون
۲۵ بهمن ۹۱ ، ۱۹:۲۲ سعید رحیمی نژاد

سلام

شما واقعا عالی و کامل آموزش میدهید

به خاطر آموزش های خیلی خیلی خوبتون تشکر می کنم  ، خدا خیرتون بده.

سلام

من هنوز فرصت نکردم مطالب سایتتون رو بخونم ولی با اجازتون همه رو کپی کردم بعدا بخونم

میخواستم ازتون تشکر کنم

واقعا خیلی خیلی ازتون ممنونم

انشالله که خدا هرچی میخواین بهتون بده

خیلییییییییییییییییییییییییییییییی ممنون از این همه لطف

پاسخ:
خواهش می کنم، خدا رو شکر که مفید بوده :)
سلام
خیلی عالی بود
فقط یه سوال ؟ اسم نرم افزار برنامه نویسیتون چیه ؟
پاسخ:
سلام، ممنون، Eclipse
خیلی خوب بود
ممنون از آموزشت دوست عزیز
پاسخ:
خواهش می کنم
سلام ، خواستم تشکر کنم بابت تلاش خیلی خیلی مفیدتون و بگم خسته نباشید

آرزوی موفقیت دارم
پاسخ:
سلام، خیلی ممنون :)
سلام، لطفا ادامه بدید، چشم خیلی ها به آموزش های مفید شما هست، امیدوارم موفق باشید و با پشتکار ادامه بدید
پاسخ:
سلام. خیلی دوست دارم سریع تر ادامه بدم، ان شاالله به زودی وقت می کنم.
سلام
خیلی وقته خبری ازتون نیست
لطفا ادامه آموزش رو بزارید ما منتظریم
خیلی سایت عالی هم دارید
ایشالله موفق باشید
پاسخ:
سلام ممنون از لطفتون، انشا الله به زودی ...
سلام ، ممنون که مطالب رو کامل کردید !
;)
پاسخ:
خواهش می کنم :)
مطالب بسیار مفید و ارزشمندی در سایت قرار داداید.
شروع خوبی برای برنامه نویسی اندروید خواهد بود.
منتظر مطالب بعدی هستیم. 
سلام
همه مطالبی که گذاشتی رو خوندم و واقعا لذت بردم :)
منتظر مطالب بعدی هستم :)
۰۶ شهریور ۹۱ ، ۱۱:۴۸ حمید دلجوان
سلام
از سایت خوبی که راه اندازی کرده اید بسیار تشکر میکنم. من به تازگی به این سیستم عامل و برنامه نویسی در آن علاقمند شده ام. و تا اینجا مباحث شما را دنبال کرده ام.

 چرا در این ماه سرفصل جدیدی را شروع نکرده اید
با تشکر از شما و زحماتی که میکشید
سلام دوست عزیز...
دمت گرم  کارت عالیه...
من چند جا تو ویدیو انگلیسی مشکل داشتم ک با پیدا کردن سایت شما رفع شد...
اما 1سوال ؟  اونم اینکه زیر نویس انگلیسی رو از کجا میتونم گیر بیارم ؟

راستشو بخای من 1کمی از سر فصلهای شما جلوترم  واسه همین 1کمی عجله دارم

 
پاسخ:
من خودم زیرنویس ها رو تهیه می کنم و از جایی دانلود نکردم
۲۲ مرداد ۹۱ ، ۰۳:۰۲ مهدی فرهادی
 درود. واقعا ممنون به شدت منتظر ادامه اموزش هستیم ممنون
 خیلی مفیده مرسی
 واقعا عالی بود و ببخشید ادامه نداره؟
پاسخ:
چرا به زودی ادامه داده خواهد شد :)
عالی بود...
امیدوارم در آینده مطالب بیشتری از اندروید بیان نمائید.
پاسخ:
ممنون
۰۴ مرداد ۹۱ ، ۱۱:۵۴ ناصر زاهدی
 خیلی ممنون که این مطلب رو گذاشتید 
پاسخ:
خواهش می‌کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">