آموزش برنامه نویسی اندروید

آموزش ساختن برنامه برای اندروید به زبان فارسی
شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۰، ۰۹:۴۷ ق.ظ

ساختن و مدیریت فعالیت ها Activities یک

تماشای برخط  [لینک مستقیم] فیلم آموزش «فعالیت ها (activities)»

زیرنویس انگلیسی [English Subtitle]

دریافت نسخه pdf این آموزش [2.11 مگابایت]

 

همون طور که قبلا هم اشاره شد، فعالیت ها (activities) یکی از ساختارهای اصلی برنامه اندرویده. اگه بخوام خیلی ساده بگم، یه فعالیت یه صفحه ی ساده از برنامه‌ی شماست. پس خیلی مهمه که مبانی فعالیت‌ها رو خوب یاد بگیرید.

۱.برای شروع اول یه پروژه اندروید تو ایکلیپس می‌سازیم. (راهنما) از منوی سمت چپ روی اسم پروژه کلیک می کنیم و از شاخه‌ی src به دومین زیر شاخه می‌ریم که یه فایل جاواست. این فایل کلاس فعالیت رو ارث‌بری می‌کنه و توسعه می‌ده. تو خط آخر این فایل جاوا (تو تصویر آبی شده) می‌بینیم که محتوای بصری این فعالیت (ContentView)، رجوع داده شده به یه فایل به نام main که در فولدر layout در منابع (resource) هست.

۲.پس اگه بریم توی شاخه‌ی res و بعد layout و بعد main.xml این فعالیت رو می‌بینیم. که به طور پیش فرض یه متن Hello World توش وجود داره. توصیه می‌کنم برای اینکه مطمئن بشید برنامه‌تون درست کار می کنه یه بار Run کنید.

 

۳.خوب حالا می‌خوام خیلی سریع چند تا نکته رو تو AndroidManifest.xml براتون توضیح بدم. در حالت ویرایش xml، می‌بینیم که درون تگ application، تگ activity وجود داره. یکی از چیزایی که اینجا می‌بینیم <intent-filter> هست. (که با توضیحات مفصل تو یه پست دیگه بررسی خواهد شد) به طور ساده، این تگ به سیستم اندروید می‌گه که وقتی این برنامه شروع به کار می‌کنه، اولین فعالیتی که باید اجرا بشه، اون فعالیتیه که داخل تگ action قرار داره. و این طور معرفی شده :

 

 

<action android:name="android.intent.action.MAIN" />

۴.اگه بخوایم یه فعالیت دیگه هم به برناممون اضافه کنیم، احتیاج داریم که دو فایل Main.java و main.xml رو دوباره بسازیم. (البته اسم این دوفایل رو هرچیزی که دلتون بخواد می‌تونید بذارید و محدودیتی نداره ولی برای فراگیری راحتتر، سعی کردم که در همه پروژه‌ها اسم‌های یکسانی انتخاب کنم) یعنی باید اول یه فایل جاوا بسازیم که کلاس activity رو ارث‌بری کنه. برای این کار روی اسم package راست کلیک می‌کنیم، بعد New و بعد هم class.

۵.یه اسمی براش بذارید (جلوی فیلد Name) من اسمش رو می‌ذارم Dovomi و بعد رو Browse کلیک کنید. اینجا می‌خوایم کلاسی رو انتخاب کنیم که این فعالیت قراره ارث‌بری کنه. پس تو فیلد choose type بنویسید activity و کلاس Activity - android.app رو انتخاب کنید. روی ok کلیک کنید بعد هم Finish.

۶.حالا یه فایل جاوا درست شده به نام Dovomi که کلاس Activity رو ارث‌بری می‌کنه. این فعالیت باید تابع (متد)‌ onCreate رو دوباره نویسی (override) کنه. توی کلاس بنویسید oncre و با زدن ctrl + space اسم توابعی (متدهایی) که با این حروف آغاز می‌شه رو میاره، تابع onCreate رو انتخاب کنید.

۷.قدم بعدی، اینه که یه فایل xml بسازیم که شبیه main.xml باشه ولی واسط کاربری فعالیت Dovomi رو نگه داره. وقتشه که از سومین دکمه‌ی مخصوص اندروید که در toolbar ایکلیپس وجود داره استفاده کنیم (این دکمه به ما کمک می‌کنه که یه فایل xml اندرویدی بسازیم - تصویر) روش کلیک کنید، صفحه‌ای باز می‌شه، برای این فایل یه اسم بذارید (جلوی فیلد File) البته این نام گذاری خیلی سخت و محکمه - تنها از حروف کوچک و اعداد و خط زیر _ می تونید استفاده کنید و اول اسم هم باید با حروف شروع بشه - خوب Resourse Type که Layout باشه. Root Element به معنای المان ریشه رو هم باید انتخاب کنیم. فعلا همون LinearLayout باشه تا بعدا مفصل بقیه رو توضیح بدم. LinearLayout ساده‌ترین طرح‌بندی صفحه است که وقتی چیزهایی رو به صفحه اضافه می‌کنیم به روش طولی (Linear) طرح‌بندی(Layout) می‌کنه. وقتی Finish رو بزنید یه فایل xml می‌سازه.

۸.وقتی فایل xml ساخته شد برای شما در حالت طرح‌بندی گرافیکی (Grafical Layout) میاره. که از اینجا می‌تونید هر عنصری که بخواید رو توی صفحه‌بندی تون انتخاب کنید. می‌تونید برای شروع یه متن از ستون سمت چپ بکشید و توی صفحه‌ی مشکی رها کنید، برای تغییر متن، روش یه بار کلیک کنید و از properties (که قبلا آورده بودیمش سمت راست محیط کارمون)، فیلد Text رو پیدا کنید و متنش رو تغییر بدید. از بخش properties خیلی از ویژگی‌های عناصر رو می‌شه تعیین کرد.

۹. حالا که فعالیت دوم رو ساختیم، نیاز داریم که یه جوری تو برناممون اجراش کنیم، چون وقتی برنامه باز می‌شه همون فعالیت اصلی اجرا می‌شه. برای این منظور، به فعالیت اصلی‌مون می‌ریم (main.xml) و یه دکمه می‌ذاریم. در قسمت properties، خود ایکلیپس به طور پیش فرض، یه id برای دکمه می‌ذاره (اینجا button1)، که برای ارجاع هرچیزی به این دکمه، به id (شناسه) اش احتیاج داریم. شما می‌تونید این شناسه رو از همین‌جا تغییر بدید.

۱۰.الان می‌خوایم یه کدی بنویسیم که وقتی کاربر روی این دکمه کلیک کنه، فعالیت Dovomi اجرا بشه. برای این‌کار می‌ریم به فایل main.java. زیر آخرین خط نوشته شده در تابع (متد) onCreate، چند خط اضافه می‌کنیم تا به اون دکمه‌ای که ساختیم بتونیم رجوع بدیم. برای این منظور، یه کنترل Button می‌سازم به اسم b. برای ارجاع از دکمه‌ای که تو واسط کاربری ساختیم به این کنترل، باید از تابع findViewbyId استفاده کنیم. در واقع این تابع آدرس اون دکمه رو از واسط کاربری می‌گیره و به کنترلی (b) که تو فایل xml ساختیم ارجاع می‌ده. توی پرانتزهای این تابع بنویسید R.id وقتی یک نقطه بعد از این بگذارید، تمام اشیائی که می‌تونید بهشون رجوع بدید رو نشون می‌ده، button1 رو انتخاب کنید. (الان کنترل b، ارجاع داده شد به اون دکمه‌ای که در شماره قبل ساختیم)

۱۱.با زدن کلیدهای ctrl +1 در ویندوز و cmd + 1 در مک، می‌بینیم که از برنامه خطا می‌گیره.

ادامه آموزش در این پست

 



نوشته شده توسط وجدانی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

آموزش برنامه نویسی اندروید

آموزش ساختن برنامه برای اندروید به زبان فارسی
آموزش برنامه نویسی اندروید
بسم الله الرحمن الرحیم
در این سایت آموزش جامع و کاملی درباره اینکه چطور برای اندروید برنامه بنویسیم قرار داده خواهد شد
امیدوارم این آموزش ها بتونه راه گشای تمام ایرانیانی باشه که می خوان تو این زمینه به موفقیت برسند و باعث افتخار کشورشون باشن
اساس آموزش این سایت، فیلم آموزشی از سایت Lynda.com هست
زیر نویس فارسی و انگلیسی این فیلم ها با پسوند srt برای دانلود قرار داده خواهد شد (گردآوری شده در این صفحه )
همون طور که می دونید این آموزش در سایت Lynda.com رایگان نیست.
برای همین اینجا و اینجا براتون آپلودش کردم
(حکم دانلود رایگان این فیلم ها که پولی هستند)

اگه هر کدوم از لینک هایی که گذاشتم کار نمی کرد حتما منو از طریق قسمت نظرات یا ایمیل مطلع کنید.
Email : AndroidCode@ymail.com

امام علی (ع) : هر عملی که با بسم الله الرحمن الرحیم شروع شود با برکت است.

آخرین نظرات

  • ۲ فروردين ۰۱، ۱۲:۱۱ - سعید حسین پور
    عالی ...

پیوندهای روزانه

ساختن و مدیریت فعالیت ها Activities یک

شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۰، ۰۹:۴۷ ق.ظ

تماشای برخط  [لینک مستقیم] فیلم آموزش «فعالیت ها (activities)»

زیرنویس انگلیسی [English Subtitle]

دریافت نسخه pdf این آموزش [2.11 مگابایت]

 

همون طور که قبلا هم اشاره شد، فعالیت ها (activities) یکی از ساختارهای اصلی برنامه اندرویده. اگه بخوام خیلی ساده بگم، یه فعالیت یه صفحه ی ساده از برنامه‌ی شماست. پس خیلی مهمه که مبانی فعالیت‌ها رو خوب یاد بگیرید.

۱.برای شروع اول یه پروژه اندروید تو ایکلیپس می‌سازیم. (راهنما) از منوی سمت چپ روی اسم پروژه کلیک می کنیم و از شاخه‌ی src به دومین زیر شاخه می‌ریم که یه فایل جاواست. این فایل کلاس فعالیت رو ارث‌بری می‌کنه و توسعه می‌ده. تو خط آخر این فایل جاوا (تو تصویر آبی شده) می‌بینیم که محتوای بصری این فعالیت (ContentView)، رجوع داده شده به یه فایل به نام main که در فولدر layout در منابع (resource) هست.

۲.پس اگه بریم توی شاخه‌ی res و بعد layout و بعد main.xml این فعالیت رو می‌بینیم. که به طور پیش فرض یه متن Hello World توش وجود داره. توصیه می‌کنم برای اینکه مطمئن بشید برنامه‌تون درست کار می کنه یه بار Run کنید.

 

۳.خوب حالا می‌خوام خیلی سریع چند تا نکته رو تو AndroidManifest.xml براتون توضیح بدم. در حالت ویرایش xml، می‌بینیم که درون تگ application، تگ activity وجود داره. یکی از چیزایی که اینجا می‌بینیم <intent-filter> هست. (که با توضیحات مفصل تو یه پست دیگه بررسی خواهد شد) به طور ساده، این تگ به سیستم اندروید می‌گه که وقتی این برنامه شروع به کار می‌کنه، اولین فعالیتی که باید اجرا بشه، اون فعالیتیه که داخل تگ action قرار داره. و این طور معرفی شده :

 

 

<action android:name="android.intent.action.MAIN" />

۴.اگه بخوایم یه فعالیت دیگه هم به برناممون اضافه کنیم، احتیاج داریم که دو فایل Main.java و main.xml رو دوباره بسازیم. (البته اسم این دوفایل رو هرچیزی که دلتون بخواد می‌تونید بذارید و محدودیتی نداره ولی برای فراگیری راحتتر، سعی کردم که در همه پروژه‌ها اسم‌های یکسانی انتخاب کنم) یعنی باید اول یه فایل جاوا بسازیم که کلاس activity رو ارث‌بری کنه. برای این کار روی اسم package راست کلیک می‌کنیم، بعد New و بعد هم class.

۵.یه اسمی براش بذارید (جلوی فیلد Name) من اسمش رو می‌ذارم Dovomi و بعد رو Browse کلیک کنید. اینجا می‌خوایم کلاسی رو انتخاب کنیم که این فعالیت قراره ارث‌بری کنه. پس تو فیلد choose type بنویسید activity و کلاس Activity - android.app رو انتخاب کنید. روی ok کلیک کنید بعد هم Finish.

۶.حالا یه فایل جاوا درست شده به نام Dovomi که کلاس Activity رو ارث‌بری می‌کنه. این فعالیت باید تابع (متد)‌ onCreate رو دوباره نویسی (override) کنه. توی کلاس بنویسید oncre و با زدن ctrl + space اسم توابعی (متدهایی) که با این حروف آغاز می‌شه رو میاره، تابع onCreate رو انتخاب کنید.

۷.قدم بعدی، اینه که یه فایل xml بسازیم که شبیه main.xml باشه ولی واسط کاربری فعالیت Dovomi رو نگه داره. وقتشه که از سومین دکمه‌ی مخصوص اندروید که در toolbar ایکلیپس وجود داره استفاده کنیم (این دکمه به ما کمک می‌کنه که یه فایل xml اندرویدی بسازیم - تصویر) روش کلیک کنید، صفحه‌ای باز می‌شه، برای این فایل یه اسم بذارید (جلوی فیلد File) البته این نام گذاری خیلی سخت و محکمه - تنها از حروف کوچک و اعداد و خط زیر _ می تونید استفاده کنید و اول اسم هم باید با حروف شروع بشه - خوب Resourse Type که Layout باشه. Root Element به معنای المان ریشه رو هم باید انتخاب کنیم. فعلا همون LinearLayout باشه تا بعدا مفصل بقیه رو توضیح بدم. LinearLayout ساده‌ترین طرح‌بندی صفحه است که وقتی چیزهایی رو به صفحه اضافه می‌کنیم به روش طولی (Linear) طرح‌بندی(Layout) می‌کنه. وقتی Finish رو بزنید یه فایل xml می‌سازه.

۸.وقتی فایل xml ساخته شد برای شما در حالت طرح‌بندی گرافیکی (Grafical Layout) میاره. که از اینجا می‌تونید هر عنصری که بخواید رو توی صفحه‌بندی تون انتخاب کنید. می‌تونید برای شروع یه متن از ستون سمت چپ بکشید و توی صفحه‌ی مشکی رها کنید، برای تغییر متن، روش یه بار کلیک کنید و از properties (که قبلا آورده بودیمش سمت راست محیط کارمون)، فیلد Text رو پیدا کنید و متنش رو تغییر بدید. از بخش properties خیلی از ویژگی‌های عناصر رو می‌شه تعیین کرد.

۹. حالا که فعالیت دوم رو ساختیم، نیاز داریم که یه جوری تو برناممون اجراش کنیم، چون وقتی برنامه باز می‌شه همون فعالیت اصلی اجرا می‌شه. برای این منظور، به فعالیت اصلی‌مون می‌ریم (main.xml) و یه دکمه می‌ذاریم. در قسمت properties، خود ایکلیپس به طور پیش فرض، یه id برای دکمه می‌ذاره (اینجا button1)، که برای ارجاع هرچیزی به این دکمه، به id (شناسه) اش احتیاج داریم. شما می‌تونید این شناسه رو از همین‌جا تغییر بدید.

۱۰.الان می‌خوایم یه کدی بنویسیم که وقتی کاربر روی این دکمه کلیک کنه، فعالیت Dovomi اجرا بشه. برای این‌کار می‌ریم به فایل main.java. زیر آخرین خط نوشته شده در تابع (متد) onCreate، چند خط اضافه می‌کنیم تا به اون دکمه‌ای که ساختیم بتونیم رجوع بدیم. برای این منظور، یه کنترل Button می‌سازم به اسم b. برای ارجاع از دکمه‌ای که تو واسط کاربری ساختیم به این کنترل، باید از تابع findViewbyId استفاده کنیم. در واقع این تابع آدرس اون دکمه رو از واسط کاربری می‌گیره و به کنترلی (b) که تو فایل xml ساختیم ارجاع می‌ده. توی پرانتزهای این تابع بنویسید R.id وقتی یک نقطه بعد از این بگذارید، تمام اشیائی که می‌تونید بهشون رجوع بدید رو نشون می‌ده، button1 رو انتخاب کنید. (الان کنترل b، ارجاع داده شد به اون دکمه‌ای که در شماره قبل ساختیم)

۱۱.با زدن کلیدهای ctrl +1 در ویندوز و cmd + 1 در مک، می‌بینیم که از برنامه خطا می‌گیره.

ادامه آموزش در این پست

 

نظرات  (۵۴)

داداش مشکلم حل شد دستت درد نکنه بابت اموزش :))))))
پاسخ:
سلام، خدا رو شکر، بگید چی کار کردید که مشکلتون حل شد شاید برای یکی دیگه کمکی باشه
سلام داداش خوبی عزیز لطفا کمکم کن خیلی برام مهمه:
اونجا که باید بنویسیم button و... نوشتم حله ام پایینیش یعنی
b.setorclicklistener(new.onclicklistener
مینویسم اما هیچی نمیاد که درستش کنم حلشه یه ویدیو اپلود کردم لطفا نگاش کن ببین مشکلش چیه؟؟؟؟؟؟
http://uplod.ir/93auvzfpr9ar/Rec0_.avi.htm
لطفا حتما دان کن و نگاه کن حجمش حدود 2 مگابایت
ازت خواهش میکنم واسم خیلی خیلی مهمه
ممنون مشکلم حل شد
باید main.xml رو سیو میکردم
سلام من نتونستم کاری کنم که text فارسی درست باشه حروف رو جدا جدا نشون میده لطفا واضحتر توضیح بدید چطوری فارسی بنویسیم
سلام و تشکر از مطالب ارزندتون
من وقتی button تو صفحه میارم یه مثلث خطای زرد میزنه کنار button که نوشته:
Button1:[I18N]hardcoded strin "Button" should use @string resource

مشکل چیه؟چیکار باید بکنم؟
ممنون
پاسخ:
سلام، مشکل خاصی نیست فقط یه هشداره که بهتون می گه اگه اسم این دکمه رو تو فایل string.xml به عنوان متغیر وارد کنید و اونو اینجا استفاده کنید بهتره. اگر نکنید هم مشکلی پیش نمیاد.
سلام
 ممنون از الطافتون
من کلا تو هر قسمت تابع کم دارم چی کار کنم؟؟
شما حدود10 تا تابع داشتید من 1 دونه ؟؟
پاسخ:
سلام، منظورتون رو متوجه نمی شم، خوب تابع بنویسید!
سلام مجدد
با عرض پوزش کامنت قبلی منو نادیده بگیرید. چون بعد از اینکه نقطه میذاشتم هیچی نشون نمیداد، دنبال راه حل بودم. مثل اینکه در مورد کامنت قبلیم توی آموزش بعدی کامل توضیح دادین. بازم ممنون
سلام
من بعد از تایپ کد : Button b = findViewById (R.id  مشکلی که داشتم این بود که بخاطر Button ارور میداد. که توی نظرات بقیه دقت کردیم دیدم باید به کد هام import android.widget.Button; اضافه کنم. بعد از اون به findViewById گیر میداد و فهمیدم باید توی همین کد بالایی بعد از علامت مساوی (Button) بیارم.
فکرکنم در مورد اولی باید از روی اصول برنامه نویسی تشخیص میدادم که باید یه import اضافه کنم. درسته؟
اما در مورد دومی نمیدونم توضیحش چیه. اینم به همون اصول برنامه نویسی برمیگرده؟
ممنونم از توجه تون
پاسخ:
سلام، شماره ۱۱ و ۱۲ پست بعدی رو بخونید (اینجا)
سلام خسته نباشید...ببخشید چرا وقتی یک text رو به زبان فارسی مینویسیم درس نشون نمیده و کاراکتر مربعی به جاش میزاره؟؟؟
پاسخ:
سلام، باید مقدار متغیر اون نوشته رو در values.xml به فارسی بنویسید نه در خود فایل activity.xml تا فارسی رو درست نشون بده
داداش خیلی باهات حال کردم مخصوصا اینکه فیلما رو هم گذاشتی
خیر از جوونیت ببینی پسرم...... :)

سلام من برنامه رو اجرا میکنم این  ارور رو میده چه کنم؟؟؟؟؟

[2013-11-18 12:04:53 - Dex Loader] Unable to execute dex: java.nio.BufferOverflowException. Check the Eclipse log for stack trace.

[2013-11-18 12:04:53 - asd] Conversion to Dalvik format failed: Unable to execute dex: java.nio.BufferOverflowException. Check the Eclipse log for stack trace.

سلام
من دیروز یک سوال پرسیدم منتظر جواب شما هستم
با تشکر
رضا
سلام
ممنون از سایت خوبتون
من تا مرحله اخر این قسمت پیش رفتم ولی وقتی در R.id نقطه میزارم button1 رو جزو لیستش نمیراه که انتخاب کنم
باید چی کار کنم؟
سلام و خسته نباشید خیلی ممنون از آموزشتون.من کدها رو وارد کردم همه چیز درسته اما از دکمه ای که داخل فایل main.xml می گذارم خطا می گیره و ران نمیشه. خطاشم اینه
[I18N] Hardcoded string "b1", should use @string resource
باید چیکار کنم؟؟
پاسخ:
سلام
این خطا نیست، هشداره. می گه شما نباید اسم دکمه رو مستقیما تو xml وارد کنید، بلکه باید توی string.xml تعریفش کنید و اسمش رو بذارید. فکر نمی کنم جلوی اجرای برنامه رو بگیره، چیز خیلی مهمی نیست (البته برای پروژه های کوچک و سبک)
سلام خیلی ممنون از زحمتایی که میکشین
یه مشکل واسه من پیش اومده وقتی button یا هر چیز دیگه ای رو به صفحه درگ می کنم یه وارنینگ میاره که میگه: hardcoded string "button",should use @string resource
بعد اگه توجه نکنم بش و برم تو کد نوشتن id شو پیدا نمی کنه چیکار کنم؟؟؟
پاسخ:
سلام، باید تو فایل string.xml اسمش رو ثبت کنید، ان شاالله یه آموزش برای همین کار به زودی می ذارم.
این صفحه و این صفحه رو بخونید.
سلام با تشکر از سایتون که رقیب نداره اموزش ها ادامه داره  و تا حرفه ای شدن در اندروید پیش می روید؟یا دیگه مطلبی اضافه نمی کنید اخه من 6 ماه پیش هم اومدم فهرست اموزش ها همون بود
پاسخ:
سلام ان شاالله قراره مطلب جدید اضافه بشه (به زودی)
سلام
ممنون به خاطر همه زحماتتون و اینکه جواب سوال همه رو می دین.
من یه مشکل داشتم که بازم وقتی از راهنمایی شما استفاده کردم برطرف نشد
منم مثل reza مشکلی که دارم اینه که R.  رو نمی شناسه
عکس رو ببینید
همه فایل های قسمت res با حروف کوچیک و زیر خط هستن
دستور import android.r رو هم حذف کردم
clean رو هم چندبار اجرا کردم
در قسمت gen هم فایل R.java وجود نداره
ممنون می شم راهنماییم کنید
درضمن قسمت sdk هم مثل این شکل زیر شده
http://sibooy.persiangig.com/error1.jpg
برای برطرف کردن این مشکل ها باید چیکار کنم؟
ممنون اگه راهنماییم کنید
پاسخ:
سلام باید biuld-tools رو دانلود کنید، مرحله ۳ این صفحه رو مطالعه کنید.
سلام چرا فایل های pdf دانلود نمی شن؟!!
لطفا یه جای دیگه upload کن 
پاسخ:
سلام فایلهای pdf دانلود می شن و مشکلی ندارن، تو یکی از بهترین سرورها upload کردم که مشکلی پیش نیاد. دوباره امتحان کنید لطفا.
سلام
یک تشکر جانانه باید بکنم از شما. تا این مرحله با شما حرکت کردم و عالی بوده است.
تشکر مجدد.
پاسخ:
سلام. خواهش می کنم خدا رو شکر :)
 سلام من eclipse for java developer Version: Juno Service Release 2 دارم. موقع تعریف پروژه اجازه نمیده activity تعریف کنم و باید تیک create activity رو بردارم. بعد از تعریف پروژه new activity رو میزنم و به طور کامل انجام میدم. مشکلی که وجود داره اینه که تو قسمت gen هیچ کدی تولید نمیشه و تو src قسمت main.java هم "R" شناخته نمیشه. لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ:
سلام. لطفا برای مشکل شناخته نشدن R به پاسخ قبلی (reza) مراجعه کنید.

من موقع اجرا با ارور مواجه میشم. ارور میده که خطهای زیر که در تصویر مشخص کردم، اشتباه هستند:

http://s4.picofile.com/file/7799274080/Capture.png

لطفا راهنماییم کنید که مشکل از کجاست؟

پاسخ:
این error بیشتر به خاطر مشکلات فایل R.java هست، یه پروژه ی سالم باید مثل این عکس دارای فایل R.java تو قسمت gen باشه، اگر این فایل براتون نیست یا دچار مشکل شده، این مراحل رو طی کنید :
۱. هرچیزی که تو زیرشاخه های فولدر res وجود داره، باید اسمشون شامل حروف کوچک انگلیسی و یا اعداد و یا خط زیر باشه، پس اگه مثل این عکس توی زیرشاخه های res، اسامی فایل ها به غیر از چیزی که گفتم هست، عوضشون کنید. (مثلا باید Bubble.png رو به bubble.png تغییر بدید.)
۲.از منوی ایکلیپس project بعد هم clean رو انتخاب کنید.
حالا باید فایل R.java تون درست شده باشه، یه بار پروژه رو اجرا کنید اگه بازم اشکال داشت به فایل های جاوای دیگه تون که تو زیر شاخه ی scr قرار دارن برید و یکی یکی بازشون کنید ببینید مثل این عکس، اولشون import android.R وجود داره یا نه، اگه هست پاکشون کنید و دوباره project->clean رو بزنید.
دوستان اگه میشه تو همین پست جواب بدید
باسلام
می خاستم بدونم چگونه از امکانات نقشه در برنامه استفاده کنم؟
چگونه بایدgoogle maps api key را به کار ببرم؟
چه مراحلی داره؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
با تشکر
پاسخ:
باسلام. فیلم های این بخش رو تماشا کنید.
سلام وخسته نباشید بابت آموزش های خوبتون.
تو قسمت 6 وقتی oncre  ونوشتم و ctrl + space رو زدم باید کدوم یکی از تابع onCreate رو انتخاب کنم.چون 10 11 تا تابع هست.

پاسخ:
سلام
همونی که تو تصویر مشخصه (اولین گزینه ای که هست)
من نسخه 4.3 ایپلیکس رو دارم این ورژن باشه خوبه یا حتما باید نسخه 3.6.2 باشه یا فرقی نمیکنه؟
پاسخ:
فرقی نمی کنه
سلام دوست عزیز وقتی من یک شی رو روی Layout میارم کنارش یک علامت اخطار هم میده و در ضمن در Main شی را نمیشناسه 
پاسخ:
سلام.وقتی روی علامت اخطار کنارش می رید، چه پیغام خطایی می ده؟
۲۵ شهریور ۹۱ ، ۱۶:۴۰ امین مزروعی
 سلام
خوشحالم که با یکی از معدود وب سایت های مفید فارسی زبان اشنا شدم
اجرکم عندالله
 سلام اول ممنونم بسیار ممنونم
استاد خواهش میکنم زودتر ترجمه کنید باقیه فیلمهارو عالین بهترین روش اموزشن بازم ممنون
 سلام
واقعا خشته نباشید امیدوارم نیمه کاره رها نکنید :دی

من وقتی میخام پروژه رو اجرا کنم این اخطار رو میده http://www.iranvij.ir/upload/image_mordad91/66603587694165631467.jpg

اگه لطف کنید راهنمایی کنید منون میشم
پاسخ:
این پست و پست بعدی رو با دقت بخونید تا error ها بر طرف بشه.
سلام. ببخشید من یه مشکلی دارم شما گفتید روی package explorer کلیک کنید و new رو بزنید بعد هم class اما این جا تو eclipse من project explorer دارم و وقتی کلیک راست میکنم فقط Close میاره 

اینم عکسش:
پاسخ:
سلام. من ننوشتم روی package explorer کلیک کنید من نوشتم‌ :‌
«روی اسم package راست کلیک می‌کنیم، بعد New و بعد هم class.»
۰۹ مرداد ۹۱ ، ۰۳:۳۱ علی اکبر حاجی قربانی زاده
سلام و با کمال تقدیر و تشکر من وقتی میخوام از برنامه اجرا بگیرم یک فایل به اسمmain.out.xmlدر پوشه layout میسازه و این پیام رو میده: No XML content. Please add a root view or layout to your document. در ضمن صفحه گرافیکی را نیز میبره چکار کنم؟ممنون.
پاسخ:
پیغام خطا برای این ظاهر می شه که وقتی دکمه run رو می زنید، یه فایل xml ای باز هست به همین خاطر ایکلیپس فایل *.out.xml رو می سازه و به مشکل بر می خوره، راه حل :
۱.تمام فایل های xml باز رو ببندید.
۲.هر فایلی با پسوند out.xml رو از تو پروژه تون پاک کنید.
۳.از منوی project گزینه clean و پروژه ای که باعث این پیغام شده رو انتخاب کنید.
حالا RUN رو بزنید.
برای اینکه دیگه این مشکل براتون پیش نیاد و بتونید حتی وقتی فایل xml باز هست برنامتون رو اجرا کنید، برید به قسمت Launching از منوی window
Window > Preferences > Run/Debug > Launching
و این رو انتخاب کنید : "Always launch the previously launched application".
 سلام 
دست طلا عزیز 
همون کاری که گفتی رو کردم اون درست شد 
حالا وقتی کلیدهای ctrl +1  رو میزنم گزینه import رو نمیاره فقط چند گزینه هست که نوشته
chenge to 'button
create constant 'button  
ممنون

پاسخ:
اون چیزی که باید import کنه، این خطه

import android.widget.Button;

در قسمت import ها (بالای خط public class Main extends Activity) باید وجود داشته باشه، اگه نداره، خودتون اضافه کنید.

 سلام 
دست گلتون درد نکنه 
 منم این مشکل آق حامد رو دارم 
همه کار های رو که به دوستان گفتید رو انجام دادم 
http://axgig.com/images/29455746493625267620.png
من فکر میکنم button ی که درست کردم رو نمیشناسه
پاسخ:
سلام
خواهش می‌کنم
فکر کنم مشکل شما به خاطره اینه که main.xml رو هنوز save نکرید. اول main.xml رو ذخیره کنید بعد خودش می‌شناسدش، اگه با این کار بازم مشکلتون حل نشد بگید تا یه راه حل دیگه بگم.
 سلام، خیلی ممنون از توجّهتون، مشکلم حل شد البتّه مشکلم اونی که شما گفته بودید نبود ولی خودمم نمی دونم چی بود و چه جوری حل شد!
 مشکلشو پیدا کردم (ولی نه راه حلشو) این خطا رو می گیره :
[I18N] Hardcoded string "Button", should use @string resource

Issue: Looks for hardcoded text attributes which should be converted to resource lookup
Id: HardcodedText

Hardcoding text attributes directly in layout files is bad for several reasons:

* When creating configuration variations (for example for landscape or portrait)you have to repeat the actual text (and keep it up to date when making changes)

* The application cannot be translated to other languages by just adding new translations for existing string resources.

پاسخ:
توی کدتون این خط وجود داره؟
import android.R;
اگه هست، پاکش کنید مشکلتون حل می شه.
 سلام من وقتی (.Button b = findViewById(R.id رو مینویسم خودش هیچ چی نمی آره، چی کار کنم؟
وقتی هم Ctrl+space رو میزنم مینویسه NO Default Proposal
۱۶ تیر ۹۱ ، ۱۲:۴۵ فاطمه یافته
سلام مرسی درست شد.
پاسخ:
خواهش می کنم.
۱۵ تیر ۹۱ ، ۱۸:۰۸ فاطمه یافته
 سلام این کدیه که تو main.java دارم
import android.R;
import android.app.Activity;
import android.content.Intent;
import android.os.Bundle;
import android.view.View;
import android.view.View.OnClickListener;
import android.widget.Button;

public class main extends Activity {
    /** Called when the activity is first created. */
    @Override
    public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
        super.onCreate(savedInstanceState);
        setContentView(R.layout.main);
        Button b=(Button) findViewById(R.id.button1);
        b.setOnClickListener(new OnClickListener() {
public void onClick(View arg0) {
startActivity(new Intent(main.this, Dovomi.class));
}
});
    }
}
پاسخ:
خط اول کد، یعنی import android.R; رو پاک کنید تا درست بشه.
۱۵ تیر ۹۱ ، ۱۴:۰۵ فاطمه یافته
سلام من در مرحله 10 دستوری را که گفتین می نویسم ولی از خط قبل erorr میگیره
چیکار باید بکنم؟
مرسی
پاسخ:
سلام، لطفا کدی که نوشتید رو برام بفرستید چون اینجوری نمی تونم متوجه بشم ممکنه اشکال از کجا باشه.
Email : AndroidCode@ymail.com
 سلام،چرا این قسمت زیرنویس فارسی نداره؟

متشکر به خاطر اینکه رایگان آموزشهات رو قرار میدی
پاسخ:
سلام در دست تهیه است :دی
خواهش می کنم
 سلام
ممنون
B رو بزرگ نوشتم
هنوز وقتی میرسم به
Button b = findViewbyId(R.id
هیچی نشون نمیده
جلوش نقطه. زدم بازم نشون نداد
پاسخ:
سلام
توی این تابع findViewById هم B رو بزرگ بنویسید
 سلام
ممنون وخسته نباشید
اقا من تو مرحله 10 موندم
گفتین یه button میسازیم به اسم b
از کجا اسمشو عوض کنی ؟ یعنی از کجا اسمشو b بزارم ؟
اگه همون id باشه که من گذاشتم نشد
اونجا که button b = findViewbyId(R.id
میرسم هیچ گزینه ای نمیاره
پاسخ:
سلام
button رو باید با B بزرگ بنویسید.
اسم متغیر دکمه از نوع کلاس Button هم بعدش نوشته می شه، یعنی همین b که نوشتید اسم دکمه است.
 سلام خسته نباشید
ببخشید من در مرحله 10 وقتی کد
button b = findViewbyId(R.id رو می نویسم و بعد یک نقطه میذارم چیزی نمی آید که عکسشو گذاشتم اینجا

http://axgig.com/images/91608097650657229635.jpg

لطفا راهنمایی کنید ! با تشکر


پاسخ:
حرف R رو باید بزرگ بنویسید
۳۰ ارديبهشت ۹۱ ، ۲۲:۴۸ محمد مهدی اسدی
با سلام و تشکر از این سایت بسیار عالی
یک سوال داشتم از خدمتتان: من در مرحله 2 که دکمه RUN رو می زنم صفحه main.out.xml ظاهر میشه و پیام the documeny is empty رو میاره و برنامه اجرا نمیشه
در ضمن در آموزش صفحه بعد در قسمت properties من هیچ آیتمی برای نوشته یا دکمه ایجاد کردن ندارم

در صورت امکان راهنماییم کنید. با تشکر
پاسخ:
با سلام
اون پیغام خطا برای این ظاهر می شه که وقتی run رو می زنید، فایل main.xml باز هست به همین خاطر ایکلیپس فایل main.out.xml رو می سازه و به مشکل بر می خوره، راه حل :
۱.تمام فایل های xml باز رو ببندید.
۲.هر فایلی با پسوند out.xml رو از تو پروژه تون پاک کنید.
۳.از منوی project گزینه clean و پروژه ای که باعث این پیغام شده رو انتخاب کنید.
حالا RUN رو بزنید.
برای اینکه دیگه این مشکل براتون پیش نیاد و بتونید حتی وقتی فایل xml باز هست برنامتون رو اجرا کنید، برید به قسمت Launching از منوی window
Window > Preferences > Run/Debug > Launching
و این رو انتخاب کنید : "Always launch the previously launched application".

در قسمت properties مشخصات اشیا نشون داده می شه و برای ایجاد دکمه یا متن بهتره با قسمت ویرایش گرافیکی (Graphical Layout) فایل xml تون مراجعه کنید، ستون سمت راستش همه نوع شی ای برای ساختن داره.
Big thanks 
خوبه ولی خیلی کند پیش میری 
 سلام. با عرض خسته نباشید. امیدوارم این روند خوبی رو که شروع کردید تا انتها ادامه بدید. کار سختیه ترجمه و زیر نویس و گذاشتن مطلب ولی بدونید جز پیشگامان منبع فارسی اندروید هستید و این کار خیلی با ارزشیه. موفق باشید دوست عزیز
پاسخ:
سلام خیلی ممنون از نظر مشوقانه تون.
شما هم موفق باشید
سلام . خسته نباشید. هرچند این آموزش ها خیلی دیر بود و دیگه خیلی به کار من نمیاد ولی بازهم از زحمتی که کشیدین ممنونیم . اما اگه تونستین فایلهای srt فارسیش رو هم بذارین تا بتونیم فیلم این آموزش ها رو هم با زیرنویس فارسیش ببینیم.  بازم ممنون.
پاسخ:
سلام سلامت باشید.
این چند وقته داشتم فقط زیر نویس تهیه می کردم به خاطر همین پست جدید نذاشتم، صندوق بیان که فایل ها رو توش آپلود می کردم تا یکشنبه صبح کار نمی کنه، وقتی درست شد، ان شاالله زیرنویس ها رو می ذارم.
سلام ادمین جان خیلی وقته که هر چند روز یه بار به اینجا سر می زنم و منتظر دیدن بخشهای جدید هستم اما بخش جدیدی اضافه نشده . اگه ممکنه زودتر مطالب رو بذار و اگر هم کمکی از دست من برمیاد خبرم کن . خوشحال میشم بتونم کمکی در این زمینه انجام بدم .
پاسخ:
سلام
خیلی ممنون از لطفتون، سعی خودمو می کنم
 سلام ادمین
خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم این پست های جدید رو...
خیلی خوبه-مرسی
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم
کارت فوق العادست  . واقعا بار اولی که این بلاگ رو پیدا کردم انقد ذوق داشتم که نگو کلی دنبال یه مرجع به درد بخور برای آموزش گشته بودم اما پیدا نمی شد.
واقعا ممنون.
اگه کمکی از دست من برمیومد میتونی رو من حساب کنی . هم ایمیلم هست هم آدرس وبلاگم .خوشحال میشم بتونم کاری کنم.:)
پاسخ:
خیلی ممنون از لطفتون :)
 مرسی به خاطر پستهای خوبت :)
ادامــــــــــــــه بده ..!!!
پاسخ:
ممنون از دل گرمیت :)
تلاشــــــــــمو مــــــــــــی کنم
 تشکر تشکر. روند آموزش رو سریع تر کنید...

پاسخ:
خواهش می‌کنم، سعی خودموم می کنم
 This was a great post, thanks for the info.
پاسخ:
your welcome

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">