آموزش برنامه نویسی اندروید

آموزش ساختن برنامه برای اندروید به زبان فارسی
يكشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۰، ۰۲:۲۵ ب.ظ

درک ایجاد پروژه و ساختار آن

تماشای برخط  [لینک مستقیم] فیلم «درک ایجاد پروژه اندروید و ساختار آن»

دریافت نسخه pdf این آموزش [ 2.43 مگابایت]

 

تذکر : این آموزش مربوط به ADT 18 و قبل از آن می باشد، آموزش ساخت پروژه با ADT 20 در این پست ارائه شده.

خوب بعد از تمام مراحل اولیه ای که انجام دادیم، وقتش رسیده که یاد بگیریم چطور یه پروژه‌ی اندروید بسازیم. برای این کار برنامه ایکلیپس رو باز کنید.

۱.برای ساختن یه پروژه قبلا یه راه طولانی بوده، اما الان می خوایم از راه سریعتری استفاده کنیم.فقط  کافیه از ابزاری که بعد از نصب ADT تو ایکلیپس اضافه شد استفاده کنید. (راهنمای نصب ADT و ابزار اندروید در ایکلیپس). همون طور که قبلا گفته شد دکمه‌ای برای ساختن پروژه جدید در اندروید وجود داره. روش کلیک کنید. خوب حالا باید مشخصات پروژه تون رو تعیین کنید. اولین گزینه اسم پروژه است، این اسم فقط اسم فایلیه که قراره این پروژه باهاش تو کامپیوترتون ذخیره بشه و اسم برنامتون نیست که بعدا توی گوشی می بینید. خوب بعد از اینکه یه اسمی براش انتخاب کردید، چون پروژه ی جدیدی رو می خواید شروع کنید بذارید گزینه create new project in workspace فعال بمونه. و به صورت پیش فرض همون مکانی رو برای ذخیره‌ی پروژه انتخاب می کنه که قبلا انتخاب کردید. (اگه بخواید می تونید الان تغییرش بدید، گزینه Use default location رو غیر فعال کنید و آدرس مورد نظرتون رو وارد کنید). روی next کلیک کنید.

ولی اگه بخواید پروژتون رو بر پایه‌ی نمونه هایی که خود گوگل ارائه می‌ده بنا کنید، گزینه create project from existing sample رو فعال کنید، next رو بزنید و API Level رو انتخاب کنید. دوباره next رو بزنید و از بین نمونه های موجود، انتخاب کنید.

 

۳.در این قسمت باید نسخه‌ی اس دی کی مورد نظرتون رو انتخاب کنید. برای این کار پیشنهاد میشه کمترین API levelای که برنامتون میتونه باهاش کار کنه رو انتخاب کنید، مثلا اگه از هیچ ویژگی خاص جینجربرد استفاده نمی کنید، معقول تره که نسخه های پایین تری ازش رو انتخاب کنید تا کاربرانی که نسخه های پایین تری دارند هم بتونن از برنامتون استفاده کنن. next رو بزنید.

 

۴.Application Name همون اسم واقعی برنامه است که توی گوشی دیده میشه. اسم برنامتون رو انتخاب کنید. package name معمولا برعکس دومین سازنده‌ی برنامه است. گزینه‌ی بعدی یه فعالیت (activity) میسازه. و مشخصه که هر برنامه ای حداقل باید یه صفحه داشته باشه که همون فعالیته. پس گزینه‌ی Create Activity رو بزنید و یه اسم براش انتخاب کنید. چون این اولین صفحه ایه که کاربر از برنامه شما می بینه بهتره اسمش رو main بذارید. (حالا خیلی هم مهم نیست بعدا می تونید تغییرش بدید).

گزینه‌ی بعدی برای ساخت یه پروژه‌ی آزمایشیه (Test Project) با استفاده از JUnit که تو این دوره آموزشی بهش نمی پردازیم. پس روی finish کلیک کنید.

 

۵.خوب بعد از اینکه پروژه ساخته شد. قسمت سمت چپ ایکلیپس توی ستون Package Explorer باید اسم پروژتون رو ببنید. روی دکمه‌ی مثلثی بغلش کلیک کنید تا زیرشاخه هاش رو نشون بده، بعد src رو انتخاب کنید و بعد هم اسم package تون رو. می بینید که یه فایل جاوا ساخته شده که مربوط به همون activity هست که تو مرحله قبل دستور داده بودید بسازه.

ما تو این فایل جاوا می تونیم توابع مختلفی رو override (دوباره نویسی تابعی که از والد -در اینجا کلاس Activity- ارث بری شده) کنیم تا activity کامل تری داشته باشیم. به طور پیش فرض خودش onCrete رو override کرده. همون طور که قبلا اشاره شد، می تونیم توابعی مثه onPause , onStart و... رو override کنیم.

 

۶.override کردن تابع onCreate ضروریه و می بینید که اول دستور super.onCreate رو فراخوانی می کنه بعد هم با دستور setContentView محتواش رو روی صفحه بندی (layout) این activity تنظیم می کنه. (با ارجاع به فایل xml ای که در شماره بعد توضیح داده شده) تا وقتی که ContentView تنظیم یا ست نشده باشه ما در خروجی چیزی نمی بینیم.

 

۷.اون R.layout.main به فایل xml ای ارجاع داده میشه به نام main. این فایل xml در زیرشاخه res و بعد هم layout قرار داره. (بقیه زیر شاخه ها رو تو شماره‌ی ۱۳ آموزش خواهیم داد) که اگه روش کلیک کنید براتون یه صفحه ای رو میاره که توش واسط کاربری (UI) برنامه تون رو میتونید درست کنید.

 

۸.اگه از قسمت پایینی همین صفحه main.xml رو انتخاب کنید، کد xml نوشته شده برای نمایش این activity رو بهتون نشون میده. همون طور که می بینید این activity روی یک linearlayout سوار شده (خط ۲ کد) و یک TextView هم که به صورت پیش فرض روی صفحه بود اینجا ساخته و مقدار دهی شده. (خط ۷ کد). در پست های بعدی این قسمت بیشتر توضیح داده خواهد شد.

 

۹. خوب حالا برای اجرای نرم افزار روی دکمه‌ی Run بالای صفحه کلیک کنید (توی تصویر مشخصه). و چون اولین باره که می خواید پروژه های اندرویدی رو اجرا کنید ازتون می پرسه چه مدلی قصد دارید اجراش کنید، همون اولین گزینه یعنی Android Application رو انتخاب کنید و OK رو بزنید.

 

۱۰.حالا شبیه ساز (emulator) شروع به شبیه سازی این برنامه می کنه یعنی اول برنامه رو روی دستگاه مجازی نصب می کنه و بعد هم اون رو اجرا می کنه، که یه هم چین چیزی می شه :

و اگه تو دستگاه مجازی به قسمتی برید که همه برنامه ها رو نشون میده می‌بینید که این برنامه هم نصب شده و با باز و بسته کردن شبیه ساز از بین نمی ره و تنها در صورتی از بین می ره که خودتون wipe user data رو که قبلا توضیح دادم (شماره ۱۰ این آموزش) رو انتخاب کرده باشید یا به صورت دستی پاکش کنید (uninstall). 

 

۱۱.خوب تا اینجا فهمیدیم که یه پروژه به صورت پیش فرض یه فایل جاوا داره که کلاس Activity رو ارث بری (extends) می کنه و توش به یه فایل xml اشاره می کنه که همون UI یا واسط کاربریه.

حالا بیاید با فولدرهای دیگه‌ی پروژه آشنا بشیم. در ستون سمت چپ یه فولدری هست به نام gen که توصیه‌ی اکید میشه اصلا دستکاریش نکنید. چون شامل فایل هایی هست که به صورت خودکار generated میشه. ولی حالا یه کم درباره اش توضیح می دیم. روی فایل R.java کلیک کنید تا بازش کنه.

همین طور که در طول برنامه ما منابعی (resources) رو به برنامه اضافه می کنیم (که در فولدر res ذخیره می‌شن) اندروید به صورت خودکار ورودی هایی رو براشون در این فایل R.java تعبیه می کنه. مثلا برای آیکن برنامه یه ورودی ic_launcher ساخته و بهش یه عدد خاصی رو نسبت داده.

خوب حالا لازم نیست نگران این قسمت باشید فقط می خواستم بدونید هم چین فایلی وجود داره.

 

۱۲.فولدر بعدی که می خوایم بررسی کنیم android 2.1 هست، این فولدر در واقع همون SDK هست که شامل تمام توابع و ساختار هاییه که به صورت پیش فرض تعریف شده و همشون در یک کتابخانه‌ به نام android.jar گردآوری شده. شاید در طول انجام پروژه اصلا نیازی پیدا نکنید که بهش مراجعه کنید ولی خوب اگه از توابع و اینا خواستید مطلع بشید می تونید یه نگاهی بهش بندازید.

 

۱۳. بعدش فولدر assets هست (که بعدا بهش می پردازیم) و بعد هم فولدر res که مخفف resources به معنی منابع هست و تمام عکس ها و فایل هایی که می خواید تو برنامه تون ازش استفاده کنید رو باید اینجا نگه داری کنید. مثلا الان آیکن برنامه به صورت پیش فرض توی فولدرهای drawable وجود داره. تمام فایل های xml مربوط به layout ها (صفحه بندی ها) دراینجا نگه داری می شه.

 

۱۴. فایل بعدی AndroidManifest.xml هست که توی پست بعدی مفصل دربارش توضیح خواهیم داد. در واقع این فایل یک ویرایشگر بصریه (Visual Editor) که قسمت های مختلف نرم افزار رو می تونیم توش تغییر بدیم. در واقع این فایل برنامه شما رو برای سیستم اندروید تعریف و تشریح می کنه.

دو تا فایل بعدی یعنی progaurd.cfg و project.properties هم مهم نیستن.

 

خوب این یه شناخت پایه ای بود بر پروژه های اندرویدی!

 

ادامه آموزش در این پست



نوشته شده توسط وجدانی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

آموزش برنامه نویسی اندروید

آموزش ساختن برنامه برای اندروید به زبان فارسی
آموزش برنامه نویسی اندروید
بسم الله الرحمن الرحیم
در این سایت آموزش جامع و کاملی درباره اینکه چطور برای اندروید برنامه بنویسیم قرار داده خواهد شد
امیدوارم این آموزش ها بتونه راه گشای تمام ایرانیانی باشه که می خوان تو این زمینه به موفقیت برسند و باعث افتخار کشورشون باشن
اساس آموزش این سایت، فیلم آموزشی از سایت Lynda.com هست
زیر نویس فارسی و انگلیسی این فیلم ها با پسوند srt برای دانلود قرار داده خواهد شد (گردآوری شده در این صفحه )
همون طور که می دونید این آموزش در سایت Lynda.com رایگان نیست.
برای همین اینجا و اینجا براتون آپلودش کردم
(حکم دانلود رایگان این فیلم ها که پولی هستند)

اگه هر کدوم از لینک هایی که گذاشتم کار نمی کرد حتما منو از طریق قسمت نظرات یا ایمیل مطلع کنید.
Email : AndroidCode@ymail.com

امام علی (ع) : هر عملی که با بسم الله الرحمن الرحیم شروع شود با برکت است.

آخرین نظرات

  • ۲ فروردين ۰۱، ۱۲:۱۱ - سعید حسین پور
    عالی ...

پیوندهای روزانه

درک ایجاد پروژه و ساختار آن

يكشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۰، ۰۲:۲۵ ب.ظ

تماشای برخط  [لینک مستقیم] فیلم «درک ایجاد پروژه اندروید و ساختار آن»

دریافت نسخه pdf این آموزش [ 2.43 مگابایت]

 

تذکر : این آموزش مربوط به ADT 18 و قبل از آن می باشد، آموزش ساخت پروژه با ADT 20 در این پست ارائه شده.

خوب بعد از تمام مراحل اولیه ای که انجام دادیم، وقتش رسیده که یاد بگیریم چطور یه پروژه‌ی اندروید بسازیم. برای این کار برنامه ایکلیپس رو باز کنید.

۱.برای ساختن یه پروژه قبلا یه راه طولانی بوده، اما الان می خوایم از راه سریعتری استفاده کنیم.فقط  کافیه از ابزاری که بعد از نصب ADT تو ایکلیپس اضافه شد استفاده کنید. (راهنمای نصب ADT و ابزار اندروید در ایکلیپس). همون طور که قبلا گفته شد دکمه‌ای برای ساختن پروژه جدید در اندروید وجود داره. روش کلیک کنید. خوب حالا باید مشخصات پروژه تون رو تعیین کنید. اولین گزینه اسم پروژه است، این اسم فقط اسم فایلیه که قراره این پروژه باهاش تو کامپیوترتون ذخیره بشه و اسم برنامتون نیست که بعدا توی گوشی می بینید. خوب بعد از اینکه یه اسمی براش انتخاب کردید، چون پروژه ی جدیدی رو می خواید شروع کنید بذارید گزینه create new project in workspace فعال بمونه. و به صورت پیش فرض همون مکانی رو برای ذخیره‌ی پروژه انتخاب می کنه که قبلا انتخاب کردید. (اگه بخواید می تونید الان تغییرش بدید، گزینه Use default location رو غیر فعال کنید و آدرس مورد نظرتون رو وارد کنید). روی next کلیک کنید.

ولی اگه بخواید پروژتون رو بر پایه‌ی نمونه هایی که خود گوگل ارائه می‌ده بنا کنید، گزینه create project from existing sample رو فعال کنید، next رو بزنید و API Level رو انتخاب کنید. دوباره next رو بزنید و از بین نمونه های موجود، انتخاب کنید.

 

۳.در این قسمت باید نسخه‌ی اس دی کی مورد نظرتون رو انتخاب کنید. برای این کار پیشنهاد میشه کمترین API levelای که برنامتون میتونه باهاش کار کنه رو انتخاب کنید، مثلا اگه از هیچ ویژگی خاص جینجربرد استفاده نمی کنید، معقول تره که نسخه های پایین تری ازش رو انتخاب کنید تا کاربرانی که نسخه های پایین تری دارند هم بتونن از برنامتون استفاده کنن. next رو بزنید.

 

۴.Application Name همون اسم واقعی برنامه است که توی گوشی دیده میشه. اسم برنامتون رو انتخاب کنید. package name معمولا برعکس دومین سازنده‌ی برنامه است. گزینه‌ی بعدی یه فعالیت (activity) میسازه. و مشخصه که هر برنامه ای حداقل باید یه صفحه داشته باشه که همون فعالیته. پس گزینه‌ی Create Activity رو بزنید و یه اسم براش انتخاب کنید. چون این اولین صفحه ایه که کاربر از برنامه شما می بینه بهتره اسمش رو main بذارید. (حالا خیلی هم مهم نیست بعدا می تونید تغییرش بدید).

گزینه‌ی بعدی برای ساخت یه پروژه‌ی آزمایشیه (Test Project) با استفاده از JUnit که تو این دوره آموزشی بهش نمی پردازیم. پس روی finish کلیک کنید.

 

۵.خوب بعد از اینکه پروژه ساخته شد. قسمت سمت چپ ایکلیپس توی ستون Package Explorer باید اسم پروژتون رو ببنید. روی دکمه‌ی مثلثی بغلش کلیک کنید تا زیرشاخه هاش رو نشون بده، بعد src رو انتخاب کنید و بعد هم اسم package تون رو. می بینید که یه فایل جاوا ساخته شده که مربوط به همون activity هست که تو مرحله قبل دستور داده بودید بسازه.

ما تو این فایل جاوا می تونیم توابع مختلفی رو override (دوباره نویسی تابعی که از والد -در اینجا کلاس Activity- ارث بری شده) کنیم تا activity کامل تری داشته باشیم. به طور پیش فرض خودش onCrete رو override کرده. همون طور که قبلا اشاره شد، می تونیم توابعی مثه onPause , onStart و... رو override کنیم.

 

۶.override کردن تابع onCreate ضروریه و می بینید که اول دستور super.onCreate رو فراخوانی می کنه بعد هم با دستور setContentView محتواش رو روی صفحه بندی (layout) این activity تنظیم می کنه. (با ارجاع به فایل xml ای که در شماره بعد توضیح داده شده) تا وقتی که ContentView تنظیم یا ست نشده باشه ما در خروجی چیزی نمی بینیم.

 

۷.اون R.layout.main به فایل xml ای ارجاع داده میشه به نام main. این فایل xml در زیرشاخه res و بعد هم layout قرار داره. (بقیه زیر شاخه ها رو تو شماره‌ی ۱۳ آموزش خواهیم داد) که اگه روش کلیک کنید براتون یه صفحه ای رو میاره که توش واسط کاربری (UI) برنامه تون رو میتونید درست کنید.

 

۸.اگه از قسمت پایینی همین صفحه main.xml رو انتخاب کنید، کد xml نوشته شده برای نمایش این activity رو بهتون نشون میده. همون طور که می بینید این activity روی یک linearlayout سوار شده (خط ۲ کد) و یک TextView هم که به صورت پیش فرض روی صفحه بود اینجا ساخته و مقدار دهی شده. (خط ۷ کد). در پست های بعدی این قسمت بیشتر توضیح داده خواهد شد.

 

۹. خوب حالا برای اجرای نرم افزار روی دکمه‌ی Run بالای صفحه کلیک کنید (توی تصویر مشخصه). و چون اولین باره که می خواید پروژه های اندرویدی رو اجرا کنید ازتون می پرسه چه مدلی قصد دارید اجراش کنید، همون اولین گزینه یعنی Android Application رو انتخاب کنید و OK رو بزنید.

 

۱۰.حالا شبیه ساز (emulator) شروع به شبیه سازی این برنامه می کنه یعنی اول برنامه رو روی دستگاه مجازی نصب می کنه و بعد هم اون رو اجرا می کنه، که یه هم چین چیزی می شه :

و اگه تو دستگاه مجازی به قسمتی برید که همه برنامه ها رو نشون میده می‌بینید که این برنامه هم نصب شده و با باز و بسته کردن شبیه ساز از بین نمی ره و تنها در صورتی از بین می ره که خودتون wipe user data رو که قبلا توضیح دادم (شماره ۱۰ این آموزش) رو انتخاب کرده باشید یا به صورت دستی پاکش کنید (uninstall). 

 

۱۱.خوب تا اینجا فهمیدیم که یه پروژه به صورت پیش فرض یه فایل جاوا داره که کلاس Activity رو ارث بری (extends) می کنه و توش به یه فایل xml اشاره می کنه که همون UI یا واسط کاربریه.

حالا بیاید با فولدرهای دیگه‌ی پروژه آشنا بشیم. در ستون سمت چپ یه فولدری هست به نام gen که توصیه‌ی اکید میشه اصلا دستکاریش نکنید. چون شامل فایل هایی هست که به صورت خودکار generated میشه. ولی حالا یه کم درباره اش توضیح می دیم. روی فایل R.java کلیک کنید تا بازش کنه.

همین طور که در طول برنامه ما منابعی (resources) رو به برنامه اضافه می کنیم (که در فولدر res ذخیره می‌شن) اندروید به صورت خودکار ورودی هایی رو براشون در این فایل R.java تعبیه می کنه. مثلا برای آیکن برنامه یه ورودی ic_launcher ساخته و بهش یه عدد خاصی رو نسبت داده.

خوب حالا لازم نیست نگران این قسمت باشید فقط می خواستم بدونید هم چین فایلی وجود داره.

 

۱۲.فولدر بعدی که می خوایم بررسی کنیم android 2.1 هست، این فولدر در واقع همون SDK هست که شامل تمام توابع و ساختار هاییه که به صورت پیش فرض تعریف شده و همشون در یک کتابخانه‌ به نام android.jar گردآوری شده. شاید در طول انجام پروژه اصلا نیازی پیدا نکنید که بهش مراجعه کنید ولی خوب اگه از توابع و اینا خواستید مطلع بشید می تونید یه نگاهی بهش بندازید.

 

۱۳. بعدش فولدر assets هست (که بعدا بهش می پردازیم) و بعد هم فولدر res که مخفف resources به معنی منابع هست و تمام عکس ها و فایل هایی که می خواید تو برنامه تون ازش استفاده کنید رو باید اینجا نگه داری کنید. مثلا الان آیکن برنامه به صورت پیش فرض توی فولدرهای drawable وجود داره. تمام فایل های xml مربوط به layout ها (صفحه بندی ها) دراینجا نگه داری می شه.

 

۱۴. فایل بعدی AndroidManifest.xml هست که توی پست بعدی مفصل دربارش توضیح خواهیم داد. در واقع این فایل یک ویرایشگر بصریه (Visual Editor) که قسمت های مختلف نرم افزار رو می تونیم توش تغییر بدیم. در واقع این فایل برنامه شما رو برای سیستم اندروید تعریف و تشریح می کنه.

دو تا فایل بعدی یعنی progaurd.cfg و project.properties هم مهم نیستن.

 

خوب این یه شناخت پایه ای بود بر پروژه های اندرویدی!

 

ادامه آموزش در این پست

نظرات  (۵۵)

سلام
مرسی از آموزشاتون
ولی چون آموزشاتون مال دو سال پیشه الان خیلی کاربردی نیست
ولی بازم عالیه
سلام،وقتی برنامه رو run می کنم هیچی نمایش نمیده فقط مینویسه android همین.
پاسخ:
سلام باید صبر کنید تا شبیه سازتون بالا بیاد.
سلام ممنون از تلاشت تو آموزش
یه مشکلی دارم
وقتی پروژه رو run میکنم ارور میده:
Unable to execute dex: java.nio.BufferOverflowException
چی کار کنم.فکر نکنم به این ک میگم ربط داشته باشه ولی ATD من 22 ه. از همین جا داتلود کردم
پاسخ:
سلام، باید از آخرین نسخه ADT استفاده کنید، نسخه ی 22.3.0، دانلود از اینجا.
تشکر ویژه از شما این قدر زحمت می کشید یاعلی

به مسیری که sdk تون ذخیره شده برید، جایی که فولدرهای tools, platform-tools, platforms و.... قرار داره، یه فولدر با اسم extras بسازید، بعد توش یه فولدر دیگه به اسم android بسازید، بعد این فایل رو دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید و داخل فولدری که همین الان ساختید قرار بدید، ایکلیپس رو اگه باز هست ببندید و دوباره اجراش کنید، حالا شروع به ساختن پروژه ی جدید کنید.

لینکی که گذاشتید متاسفانه خرابه لطفا راهنمایی کنید با تشکر

پاسخ:
بله چون کلا این پست خیلی قدیمیه و برای همین آموزش پست جدید زده بودم ، دیگه به اینجا برنگشتم تا لینکش رو درست کنم.
توی مرحله ۴ پست جدید هم همیشه لینک به روزش رو می ذارم.
سلام ممنون از سایت خیلی خوبتون
من تو مرحله 9 و 10 زمان اجرای پروژه خطای زیر رو دارم :(
عنوان پیام ddms
متن پیام: F ailed to initialize Monitor Thread: Unable to establish loopback connection
پاسخ:
سلام ببینید این راه حل براتون کار می کنه :
Device manager > View > Show hidden devices > right click on Teredo > disable
سلام و خسته نباشید.
آموزش بسیار و خوب و مفیدی بود. مرسی
اما بنده یک مشکل دارم.
موقع بالا آمدن emulator و زدن دکمه Run برنامه اجرا نمیشه و یکسره در قسمت console ارور های تکراری میاره.
error attemps:1
error: attempts: 2
...
به همین صورت
همچنین در موقع بالا آمدن برنامه esclipe خطاء زیر نمایش داده میشه. به نظر شما با مشکل بالا ممکنه مرتبط باشه !؟
ویندوز بنده هم 8 هستش ممکنه ربط داشته باشه ؟!
http://fupload.ir/images/9umdre155fn83idpi6.png
ممنون.

پاسخ:
سلام باید SDk تون رو به روز کنید. می تونید از این راه ساده استفاده کنید و مستقیما از SDK Managre به روز رسانی کنید یا از این صفحه دانلود کنید.
سلام
قبل از هر چیز به خاطر زحمات و این سایت که براش تلاش زیاد کردید باید تشکر کنم
بنده توی مرحله 9 مشکل دارم
پیام خطا زیر را داده ، چه کار کنم
 Unknown error: Unable to build: the file dx.jar was not loaded from the SDK folder!

پاسخ:
چند تا راه حل داره :
اولی : کل فولدر android-sdk تون رو پاک کنید (یا اگه می تونید uninstall کنید). ایکلیپس رو اگه باز هست ببندید، sdk رو دوباره نصب کنید و ایکلیپس ر وباز کنید. شاید مشکلتون این طوری حل بشه.
دومی : در ایکلیپس به مسیر Window->Preferences->Android برید و آدرس SDK رو ببینید، به همون محل برید و SDK Manager.exe رو اجرا کنید ببینید چه مواردی نیاز به update داره اونا رو به روز رسانی کنید. ایکلیپس رو restart کنید. شاید مشکلتون حل بشه.
سومی :‌ فایل find_java.bat رو در فولدر android-sdk\tools\lib پیدا کنید. بعد این خط رو توش پیدا کنید :
 /f %%a in ('%~dps0\find_java.exe -s -w') do set javaw_exe=%%a
s- رو ازش پاک کنید تا اینطوری بشه
 /f %%a in ('%~dps0\find_java.exe -w') do set javaw_exe=%%a
فایل رو ذخیره کنید و ایکلیپس رو باز کنید.
واقعا از زحمات شما ممنونم خیلی سایت توپی دارین
من از adt 20 استفاده می کنم
روی ساخت پروژه که کلیک می کنم، همون نواری کار جدید اضافه شده
و next هارا می زنم واطلاعات را پر می کنم در نهایت به عکس زیر می رسم
بعد وقتی روی آپدیت کلیک می کنم یه چنین ارورو میاد خیلی امتحان کردم
در ضمن در این زمان فیلتر شکنم نیز فعال بود
حال چه کنم
پاسخ:
به مسیری که sdk تون ذخیره شده برید، جایی که فولدرهای tools, platform-tools, platforms و.... قرار داره، یه فولدر با اسم extras بسازید، بعد توش یه فولدر دیگه به اسم android بسازید، بعد این فایل رو دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید و داخل فولدری که همین الان ساختید قرار بدید، ایکلیپس رو اگه باز هست ببندید و دوباره اجراش کنید، حالا شروع به ساختن پروژه ی جدید کنید.
۲۵ شهریور ۹۱ ، ۰۹:۱۱ سمانه جابری

 سلام فکر کنم فهمیدم مشکل از ADT  ام باشد که بیست است و آموزشها از 18 است .

چه طوری میشه ADT18 رو جایگزین بیست کنم ؟ ممنون میشم زود خبر بدید خیلی طول کشیده برام  

 

پاسخ:
ADT 20 به روز تره و ویژگی های بیشتری رو به برنامه اضافه می کنه، وقتی  ADT 20 رو نصب کردید دیگه نمی تونید نسخه ی قدیمی ترش رو نصب کنید، سعی کنید با خوندن توضیحات انگلیسی هر کدوم از بخش هایی که اضافه شده کار خودتون رو راه بندازید، من دوست دارم که هرچه زودتر آموزش با ADT 20 رو شروع کنم ولی هنوز فرصت نکردم.
دعا کنید یه کم وقتم برکت پیدا کنه برسم این آموزش ها رو هم بنویسم.

 سلام  خسته نباشین

من وقتی توی اکلیپس میخوام  newe project رو اجرا کنم  این گزینه رو ندارم و گزینه های موجود اینها هستن لطفا راهنمایی کنین ممنون

android aplication project

android project from exiting code

android sample project

android test project

پاسخ:
به نظرم می‌رسه برای ایجاد پروژه ی جدید باید اینو بزنید :  android aplication project
 با تشکر از زحمات فراوان شما
اموزش های این صفحه رو نمیشه با adt20انجام داد؟ یعنی حتما باید adt18 رو دانلود کنیم ؟آخه خودتون adt20 رو برا دانلود گذاشته بودید؟
پاسخ:
نه اول صفحه هم نوشتم هنوز آموزش ADT 20 آماده نشده
در ادامه سوالم باید بگم که وقتی در قسمت آخر ایجاد پروژه روی install کلیک میکنم وصل میشه به سرور گوگل ولی یه ارور قرمز رنگ داخل eclipse میده که هست:
[2012-09-01 14:54:03 - Android Support Jar not found:] C:\Program Files\eclipse\v4\android-support-v4.jar
ممنون میشم راهنمائیم کنید
پاسخ:
به مسیری که sdk تون ذخیره شده برید، جایی که فولدرهای tools, platform-tools, platforms و.... قرار داره، یه فولدر با اسم extras بسازید، بعد توش یه فولدر دیگه به اسم android بسازید، بعد این فایل رو دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید و داخل فولدری که همین الان ساختید قرار بدید، ایکلیپس رو اگه باز هست ببندید و دوباره اجراش کنید، حالا شروع به ساختن پروژه ی جدید کنید.
سلام
بنده تمامی مراحل نصب رو به طور کامل انجام دادم ولی در مرحله ایجاد پروژه از sdk که نصب کردم مشکل میگیره
در واقع نمیزاره من پردژه بسازم 
از عکسهایی که گرفتم میتونید بهتر متوجه مشکلم بشد
لطفا بگید چیکار کنم
ممنون
این عکس مربوط به اینه که کلا چیزی به قسمت ایجاد پروژه اضافه نشده:

http://upload.iranvij.ir/image_mordad91/17730176344848307432.jpg
این عکس مربوط به این میشه که با استفاده از منویی که فرمودید خواستم پروژه ایجاد کنم ولی در قسمت مشخص شده با رنگ قرمز چیزی برای انتخاب ندارم
این sdk رو از لینکی که شما داده بودید دانلود کردم:
http://upload.iranvij.ir/image_mordad91/76032547798105264526.jpg

این عکس هم مربوط میشه به لین کردن یه sdk دیگه که از یه جا دیگه دان کردم و تونست بهم این گزینه رو بده ولی در قسمت بعدی که میخوام پایان بدم ساخت رو میگه باید یه چیزی نصب کنم ک همتوجه نمیشم:
http://upload.iranvij.ir/image_mordad91/66556101838153472320.jpg
http://upload.iranvij.ir/image_mordad91/46968789264970291846.jpg

ممنون میشم اگه زودتر جوابمو بدید انقدر باهاش ور رفتم خسته شدم بخدا:دی
پاسخ:
سلام
اون عکس یه دونه مونده به آخری که گذاشتید برای این error داره که شما گفتید کمترین سطح API ای که می خواید استفاده کنید API 8 هست ولی برای sdk بهش آدرس API 7 رو دادید، به خاطر همین مشکل پیدا کرده، چون ویژگی های API 8 بیشتر از API 7 هست.
مشکل عکس آخر هم تو نظر بعدیتون جواب دادم.
سلام دوست عزیز و من وقتی روی new android project کلیک میکنم یه پنجره دیگه میاد اصلا این شکلی که شما گذاشتید نیست . اینک عکسش http://up.vatandownload.com/images/96vl37gj2l318io17j6c.jpg

اگه ممکنه کمک کنید :*
پاسخ:
سلام
بله، اگر دقت کنید بالای این متن نوشته شده که برای ADT 18 هست و ADT 20 خیلی تغییرات توی ظواهر داده.

 با سلام

میشه یه مثال از برنامه اندرویدی  قرار بدین  مثلا برنامه contactگوشی؟

با تشکر از سایت علمی خوبتان

به امید ایران پیشرفته

 با سلام

با عرض تشکر از مدیریت سایت

من تمام مراحل را تا ایجاد پروژه به همین ترتیبی که گفته بودید و واقعا دقیق بود رفتم جلومنتها پنجره ایجاد پروزه اصلا این شکلی نبودو گزینهای نداشت تا از نمونای موجود استفاده کنم . وسطش هم در همان ویزارد تولید پروژه pport پنجره Install Dependency آمد و خلاصه اتینکه    Android support library نصب نیست و باید نصبش کنی که نتونستم نصبش کنم.لطفا کمکم کنید[

پاسخ:
سلام
به مسیری که sdk تون ذخیره شده برید، جایی که فولدرهای tools, platform-tools, platforms و.... قرار داره، یه فولدر با اسم extras بسازید، بعد توش یه فولدر دیگه به اسم android بسازید، بعد این فایل رو دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید و داخل فولدری که همین الان ساختید قرار بدید، ایکلیپس رو اگه باز هست ببندید و دوباره اجراش کنید، حالا شروع به ساختن پروژه ی جدید کنید.
 سلام اقای موسوی میبخشید
من با این error هنگام اجرا مواجه میشوم برنامه وارد ایمولیتور نمیشه

your project contains error please fix before running your application
پاسخ:
سلام
باید از توی LogCat ریز error ها رو در بیارید تا بشه از روی اونها فهمید مشکل از کجاست
آقا با توجه به دیگر کامنتها مشکلم حل شد !! گفتم تو زحمت نیوفتین ! مرسی
با عرض سلامو خسته نباشید و تشکر از سایت بسیار خوبتون !
من تمامی مراحل رو همونطور که شما تو سایت مطرح کردید از اول مو به مو انجام دادم و تمامی نرم افزار های مورد نیاز رو هم دانلود کردم و همونجور که توضیح داده بودید پیش رفتم مشکلیم نداشتم تا اینجایی که میخواستم یه پروژه جدید بسازم ولی تو آخرین مراحل ساخت پروژه با مشکل رو به رو شدم که هر کار کردم نتونستم به مراحل بعدی برم !
در ضمن من ADT-20.0.0 رو روی ایکلیپس نصب کردم و چون آموزش شما واسه ADT-18.0.0 بود گزینه هایی که تقریبا شباهت به آموزش شما داشت رو از روی آموزش و مابقی رو خودم تنظیم کردم ولی در آخرین مرحله گیر کردم و همینطور که تو عکس مشخصه دکمه Next غیر فعال میشه و دیگه نمیتونم جلوتر برم ! خواهشا اگه میشه راهنمایی بفرمایید ! ممنون

تصویر پیوستی : http://nem.clubos.net/pic/442d33fa0683.jpg
سلام خیلی ممنون از وبلاگ بسیار مفیدتون من با کیوت چندتا برنامه نوشتم میخوام بدونم امکانش هست از اونها در اندروید هم استفاده کرد؟ یه نرم افزاری هست به نام : Necessitas که ظاهرا این کارو انجام میده حالا این نرم افزار چقدر توانایی داره که سورس کیوت رو کامپال کنه
پاسخ:
سلام فکر کنم این آموزش کمکتون کنه.
۲۳ مرداد ۹۱ ، ۱۰:۱۲ احمد عیدی زاده
دوست عزیز و گرامی بسیار سپاسگذارم بابت تمام زحماتی که واسه این آموزش تاحالا متحمل شدی
امیدوارم این انگیزه و این نیت خیرخواهانه همیشه به قوت خودش باقی باشه تا دیگران بتونن از علم شما بهره کافی رو ببرن
من تا به حال درس به درس با آموزش های شما پیش اومدم و مطمئنا تا هرجا که شما ادامه بدی بنده شاگردیه شما رو میکنم
با تشکر و سپاس فراوان
پاسخ:
خیلی ممنون لطف دارید.
 سلام واقعا جای تقدیر و تشکر داره که شما بدون هیچ چشم داشتی این مطالب رو در اختیار ما می گذارید . من ADT 20 را نصب کردم و این طور که به نظر میرسه این آموزش مربوط به ATD 18 است اگر امکان دارد آموزش ATD 20 را هم در سایت قرار دهید . با تشکر
 سلام این اموزش برای ADT20 کی آماده میشه من منتظرم
ممنون از سایت خوبتون
 سلام،
لطفاً این تصویر رو نگاه کنید من توی این برنامه نتونستم این پروژه رو ایجاد کنم :((
خواهشاً راهنماییم کنید.
http://www.axgig.com/images/31740676591944406740.jpg
با تشکر
پاسخ:
سلام توی تصویر که چیزی مشخص نیست (یعنی به نظر می رسه ADT رو درست نصب کردید)، کدوم مرحله رو نتونستید انجام بدید؟
۱۷ مرداد ۹۱ ، ۲۲:۲۹ سعید غلام زاده
 میشه زودتر  آموزش ساخت پروژه با ADT 20  رو آموزش بدید ، اگه لطف کنید زودتر خیلی ممنون میشم .
 

Error in an XML file: aborting build.

 in ekhtar dar hengam run kardan baraye raftan be emulatore dar console amad help

 
پاسخ:

ممکنه پیغام خطا برای این ظاهر می شه که وقتی دکمه run رو می زنید، یه فایل xml ای باز هست به همین خاطر ایکلیپس فایل *.out.xml رو می سازه و به مشکل بر می خوره، راه حل :

۱.تمام فایل های xml باز رو ببندید.

۲.هر فایلی با پسوند out.xml رو از تو پروژه تون پاک کنید.

۳.از منوی project گزینه clean و پروژه ای که باعث این پیغام شده رو انتخاب کنید.

حالا RUN رو بزنید.

برای اینکه دیگه این مشکل براتون پیش نیاد و بتونید حتی وقتی فایل xml باز هست برنامتون رو اجرا کنید، برید به قسمت Launching از منوی window

Window > Preferences > Run/Debug > Launching

و این رو انتخاب کنید : "Always launch the previously launched application".


در مورد layout ها هم اطلاع ندارم که می شه یه layout خودتون تعریف کنید و ازش استفاده کنید یا اینکه فقط باید از layout های از پیش تعریف شده استفاده کنید، ولی به نظر من layout های تعریف شده ی اندروید خیلی جامع و کامل هستن و من خودم تاحالا احساس نیاز به layout دیگه‌ای نکردم.

سلام من همه ی کار های لازم رو انجام دادم . زمانی که eclipse رو باز می کنم تا یک پروژه جدید اجرا کنم

در پایان finish قفله و روی install update کلیک می کنم و بعد در قسمت console این اخطار با رنگ قرمز میاد

[2012-08-07 09:14:20 - Android Support Jar not found:] C:\Program Files\eclipse\v4\android-support-v4.jar

لطفا کلیک کنید.

پاسخ:
سلام
به مسیری که sdk تون ذخیره شده برید، جایی که فولدرهای tools, platform-tools, platforms و.... قرار داره، یه فولدر با اسم extras بسازید، بعد توش یه فولدر دیگه به اسم android بسازید، بعد این فایل رو دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید و داخل فولدری که همین الان ساختید قرار بدید، ایکلیپس رو اگه باز هست ببندید و دوباره اجراش کنید، حالا شروع به ساختن پروژه ی جدید کنید.
۱۶ مرداد ۹۱ ، ۲۳:۵۵ سید رسول حسینی

 سلام

اجرتون با خدا سایت خوبیه

ماله من این ارور رو می ده اگه راهنماییم کنین خیلی ممنون میشم

The project was not built since its build path is incomplete. Cannot find the class file for java.lang.Object. Fix the build path then try building this project

پاسخ:
سلام. راه حلش اینه که روی اسم پروژه راست کلیک کنید و Properties رو انتخاب کنید، بعد Java Build Path رو انتخاب کنید و از تب های بالا Library رو بزنید. دنبال JVM بگردید :
اگه پیداش نکردید Add Library رو بزنید و JVM پیش فرض رو اضافه کنید
اگه پیداش کردید، انتخابش کنید و Edit رو بزنید و JVM پیش قرض رو دوباره انتخاب کنید
این باعث می شه که دوباره این لینک رو بسازه و مشکل برطرف بشه.
۱۴ مرداد ۹۱ ، ۱۴:۰۶ محمد شریفی
 

سلام

مرسی از مطالب مفیدتون

من یه مشکلی در ایجاد پروژه دارم

وقتی میخوام activity بسازم آخرش ارور میده میگه حداقل باید از API8 استفاده کنید

ولی میخوام با API 7 پروژه بسازم

باید چیکار کنم

لطفا کمکم کنید مرسی

در ضمن من ADT 20 رو نصب کردم کلا مراحل ایجاد پروژه با اینایی که گفتید فرق داره مخصوصا همین قسمت create activity

پاسخ:
ممنون از بازخوردتون، خود منم الان رفتم دیدم ساختن پروژه با ADT 20 کاملا جدید شده، به زودی این پست به روز رسانی می شه ان شاالله.
اون اروری که می ده به خاطره یه ویژگی هایی هست که شما برای پروژه تون انتخاب کردید، من خودم الان یه پروژه با API 7 ساختم و هیچ مشکلی نداشتم.
با سلام و تشکر از زحماتتون
من تا اینجا قدم به قدم با آموزشهاتون پیش رفتم اما تو این قسمت به یه مشکل برخوردم
متاسفانه  eclipes گزینه Run رو اصلا نداره. فقط دکمه external tools رو هست. من تو تصاویری که شما گذاشتید دقت کردم. شما سه گزینه run و آیکون bug و run external رو دارید تو نوار ابزار. در صورتی که برای من فقط external tools هست.
میشه لطف کنید بگید مشکل کجاست؟ چون من نمیتونم برنامه ای که نوشتم رو run کنم.
با تشکر
پاسخ:
احتمالا ADT رو درست نصب نکردید. (راهنمای نصب ADT)
 با سلام و تشکر فراوان
مشکل من با فولدر extra حل شد ولی یه مشکل دیگه ایجاد شد
وقتی پروژه را ایجاد میکنم و هنگام کامپایل تو پنجره کنسول این خطا ها را میده
 تصویر خطا
http://up.vatandownload.com/images/ze837ht10patwgtr7o3q.jpg

من فکر میکنم این خطا از همون layout های آماده ای باشه که هنگام ساخت پروژه انتخاب میکنیم . چطور این مشکل را حل کنم آیا راهی هست که اصلا از layout های پیشنهادی استفاده نکنیم

لطفا مرا را رهنمایی کنید

با تشکر
پاسخ:
پیغام خطا برای این ظاهر می شه که وقتی دکمه run رو می زنید، یه فایل xml ای باز هست به همین خاطر ایکلیپس فایل *.out.xml رو می سازه و به مشکل بر می خوره، راه حل :
۱.تمام فایل های xml باز رو ببندید.
۲.هر فایلی با پسوند out.xml رو از تو پروژه تون پاک کنید.
۳.از منوی project گزینه clean و پروژه ای که باعث این پیغام شده رو انتخاب کنید.
حالا RUN رو بزنید.
برای اینکه دیگه این مشکل براتون پیش نیاد و بتونید حتی وقتی فایل xml باز هست برنامتون رو اجرا کنید، برید به قسمت Launching از منوی window
Window > Preferences > Run/Debug > Launching
و این رو انتخاب کنید : "Always launch the previously launched application".

در مورد layout ها هم اطلاع ندارم که می شه یه layout خودتون تعریف کنید و ازش استفاده کنید یا اینکه فقط باید از layout های از پیش تعریف شده استفاده کنید، ولی به نظر من layout های تعریف شده ی اندروید خیلی جامع و کامل هستن و من خودم تاحالا احساس نیاز به layout دیگه‌ای نکردم.
 سلام
از آموزش ها خوبتون ممنون
من یه مشکلی دارم
اول اینکه وقتی میخوام یه پروژه ایجاد کنم صفخات من مثل تصاویر این صفحه نیست

وقتی یه پروژه ایجاد میکنم در آخر پروژه این خطا را میده و کلید Finish غیر فعال میشه

تصوریر خطا

http://up.vatandownload.com/images/wqi03zqksg0hucql79vf.jpg

و وقتی هم کلید Install/Upgrade  را کلیک میکنم
در پنجره Console این خطا را با رنگ قرمز نشون میده
[2012-08-01 11:41:13 - Android Support Jar not found:] C:\Program Files\eclipse\v4\android-support-v4.jar

در ضمن من با VPN هم وصل شدم درست نشد



پاسخ:
سلام
به مسیری که sdk تون ذخیره شده برید، جایی که فولدرهای tools, platform-tools, platforms و.... قرار داره، یه فولدر با اسم extras بسازید، بعد توش یه فولدر دیگه به اسم android بسازید، بعد این فایل رو دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید و داخل فولدری که همین الان ساختید قرار بدید، ایکلیپس رو اگه باز هست ببندید و دوباره اجراش کنید، حالا شروع به ساختن پروژه ی جدید کنید.
۰۹ مرداد ۹۱ ، ۲۳:۵۸ امید پریشان
سلام
باتشکر,امکان دریافت تمام آموزش به صورت یک  فایل پی دی اف وجود دارد.
 سلام
من تا مرحله 8 رفتم اما وقتی  run رو زدم در console  این عبارت اومد
   Error in an XML file: aborting build.
یک tab هم در بالا ظاهر شد به اسم main.out.xml که هیچی توش نیست
راجع به اینکه با چی هم باز بشه اصلا تپرسید(مرحله 9)
پاسخ:
ممکنه پیغام خطا برای این ظاهر می شه که وقتی دکمه run رو می زنید، یه فایل xml ای باز هست به همین خاطر ایکلیپس فایل *.out.xml رو می سازه و به مشکل بر می خوره، راه حل :
۱.تمام فایل های xml باز رو ببندید.
۲.هر فایلی با پسوند out.xml رو از تو پروژه تون پاک کنید.
۳.از منوی project گزینه clean و پروژه ای که باعث این پیغام شده رو انتخاب کنید.
حالا RUN رو بزنید.
برای اینکه دیگه این مشکل براتون پیش نیاد و بتونید حتی وقتی فایل xml باز هست برنامتون رو اجرا کنید، برید به قسمت Launching از منوی window
Window > Preferences > Run/Debug > Launching
و این رو انتخاب کنید : "Always launch the previously launched application".
۰۸ مرداد ۹۱ ، ۱۲:۲۱ امیر ادیبی
 خیلی خیلی ممنونم اما حالا یه مشکل دیگه پیدا کردم که مربوط هست به نکس دومی تو نصب ای دی تی اینم عکسش و برای فعال شدن گزینه نکس دومی باید یکی از تک ها رو بردارم تا فعال بشه
http://up.vatandownload.com/images/pbc5tunhfhvqofvu597a.jpg
پاسخ:
بله تو پیغام خطاش نوشته که Android Development Tools و Android Hierarchy Viewer رو قبلا نصب کردید، پس تیک این گزینه ها رو بردارید تا درست بشه
۰۳ مرداد ۹۱ ، ۱۶:۴۵ امیر ادیبی
خواهش میکنم جواب بدید من اکیپس رو دانلود کردم خوب اما adt رو نمیگیره بهد اون قسمت مدیریت بالاش هم غیر فعال باید چیکار کنم بعد از اد کردن ای دی تی یه اخطار بهم میده که اونه ازس عکس گرفتم


[img]http://iupn.net78.net/photos/eecee9f16436.jpg[/img]
حالا باید چه کار کنم تازه من همه رو حذف کردم دوباره از اول دئانلود کردم و طبق پست هاتون عمل کردم اما با اکلیپس و ای دی تی مشکل دارم 
پاسخ:
سلام
اون sdk ای که دانلود کردید و از حالت zip خارج کردید تو آدرس C:\Users\amir\android-sdks قرار داره؟
اگر همین طوره باید فولدر tools هم داخلش باشه، چون ایکلیپس ایراد گرفته که نمی‌تونه فولدر tools رو در اون مسیر پیدا کنه، اگر هم sdk رو تو اون آدرس نگذاشتید به اون‌جا منتقلش کنید یا از تو منوی ایکلیپس window بعد prefrences بعد Android رو بزنید و آدرس صحیح محل sdk رو بدید.

۳۰ تیر ۹۱ ، ۰۲:۱۱ سجاد مومنی
 با سلام و تشکر از شما و سایت عالیتون

من یک مشکل برام پیش اومده و به همین خاطر نمیتونم بقیه مراحل رو ادامه بدم.در قسمتی که باید پروژه بسازم بدون هیچ مشکلی پروژه رو میسازم ولی بعد فایلی به اسم R.Java به وجود نمیاد و با زدن کلید run با پیغام:
 your project contains error(s) please fix them before running your application android مواجه میشم.لطفا کمک کنید ببینید مشکل از کجاست؟

پاسخ:
با سلام
این پیغامی که می‌ده یعنی برنامه‌تون error داره و اجرا نمی‌شه، باید از توی LogCat ریز error ها رو در بیارید تا یکی یکی برطرفشون کنیم.
۲۸ تیر ۹۱ ، ۲۱:۱۵ مجید قاسمی
 سلام
ممنونم که پاسخ دادید ولی دو نکته قابل عرضه
1) لینک عکس هایی که تو جوابتون نوشتین خرابه
2) با این وجود اون مقدار که فهمیدم انجام دادم ولی درست نشد
پاسخ:
سلام
لینک عکس ها رو همین الان دوباره بررسی کردم، درست بودن
۲۴ تیر ۹۱ ، ۱۸:۳۳ مجید قاسمی
سلام علیکم
وقتی پروژه جدید درست میکنم 2 تا ارور میده یکیش که مربوط به کنسول میشه اینه :
 [2012-06-28 18:25:15 - 110] ERROR: resource directory 'E:\app\android\ذخیره پروژه ها\110\res' does not
exist

یکی دیگه که تو قسمت problem  نوشته اینه :

Description    Resource    Path    Location    Type
R cannot be resolved to a variable    main.java    /110/src/ir/androidcode    line 11    Java Problem

نتیجه اینکه وقتی می خوام ران کنم این ارور رو میده:
your project contains error(s) please fix them before running your application android



پاسخ:
سلام علیکم
این error ها بیشترشون به خاطر مشکلات فایل R.java هست، یه پروژه ی سالم باید مثل این عکس دارای فایل R.java تو قسمت gen باشه، اگر این فایل براتون نیست یا دچار مشکل شده، این مراحل رو طی کنید :
۱. هرچیزی که تو زیرشاخه های فولدر res وجود داره، باید اسمشون شامل حروف کوچک انگلیسی و یا اعداد و یا خط زیر باشه، پس اگه مثل این عکس توی زیرشاخه های res، اسامی فایل ها به غیر از چیزی که گفتم هست، عوضشون کنید. (مثلا باید Bubble.png رو به bubble.png تغییر بدید.)
۲.از منوی ایکلیپس project بعد هم clean رو انتخاب کنید.
حالا باید فایل R.java تون درست شده باشه، یه بار پروژه رو اجرا کنید اگه بازم اشکال داشت به فایل های جاوای دیگه تون که تو زیر شاخه ی scr قرار دارن برید و یکی یکی بازشون کنید ببینید مثل این عکس، اولشون import android.R وجود داره یا نه، اگه هست پاکشون کنید و دوباره project->clean رو بزنید.
 سلام
عکسهای فایل پی دی افتون خرابه
لطفا درست کنین
پاسخ:
سلام
ممنون از تذکرتون، درست شد :)
سلام
مشکل مرحله 9 رفع شد
ولی الان شبیه ساز که باز میشه رو همون نوشته اندروید میمونه
و خیلی خیلی طول میکشه
تا 20 دقیقه مونده بود اخر قطعش کردم
پاسخ:
سلام
بله دفعه اول که می خواد اجرا بشه بستگی به cpu و ram و اینا خیلی طول می کشه و کنده، دفعه اول برای من حدود ۵ دقیقه طول کشید ولی چون launch from snapshut رو زدم دفعه بعدش چند ثانیه بیشتر طول نکشید.
 سلام
خیلی خوب بود
ولی من این ارور رو میده

[2012-06-04 15:40:13 - test] 'default' is not a best match for any device/locale combination.
[2012-06-04 15:40:13 - test] Displaying it with 'Locale Language ___Region __, sw320dp, w320dp, h533dp, Normal Screen, Long screen aspect ratio, Portrait Orientation, Normal, Day time, High Density, Finger-based touchscreen, Soft keyboard, No keyboard, Exposed navigation, Trackball navigation, Screen resolution 800x480, API Level 7' which is compatible, but will actually be displayed with another more specific version of the layout.
[2012-06-04 15:40:14 - test] Error in an XML file: aborting build.
[2012-06-04 15:41:15 - test] Error in an XML file: aborting build.
[2012-06-04 15:41:34 - test] Error in an XML file: aborting build.



چیکارک کنم؟
پاسخ:
ممکنه پیغام خطا برای این ظاهر می شه که وقتی دکمه run رو می زنید، یه فایل xml ای باز هست به همین خاطر ایکلیپس فایل *.out.xml رو می سازه و به مشکل بر می خوره، راه حل :
۱.تمام فایل های xml باز رو ببندید.
۲.هر فایلی با پسوند out.xml رو از تو پروژه تون پاک کنید.
۳.از منوی project گزینه clean و پروژه ای که باعث این پیغام شده رو انتخاب کنید.
حالا RUN رو بزنید.
برای اینکه دیگه این مشکل براتون پیش نیاد و بتونید حتی وقتی فایل xml باز هست برنامتون رو اجرا کنید، برید به قسمت Launching از منوی window
Window > Preferences > Run/Debug > Launching
و این رو انتخاب کنید : "Always launch the previously launched application".
۱۱ خرداد ۹۱ ، ۱۹:۴۸ رزیتا میربها
 از سایت پر بارتون ممنونم
پاسخ:
خواهش می کنم :)
 سلام
ببخشید اقای سید مرتضی موسوی لینک هایی که گذاشتین خرابه
اگه میشه درستشون کنید ! ممنون
منم مشکلم همین ارور DDMS files not found: C:\Program Files\Android\android-sdk\platform-tools\adb.exe است
پاسخ:
سلام
بله ممنون پاسخش رو درست کردم، برای برطرف شدن مشکلتون به اینجا مراجعه کنید (فولدر platform-tools رو دانلود کنید و در محل مناسب قرار بدید)
با سلام در ضمن یک سوال داشتم می خواستم ببینم eclipes بهنره شروع کنم یا با netbeans
ممنون 
پاسخ:
با سلام
از طرف شرکت گوگل بسته های توسعه نرم افزاری اندروید مخصوص ایکلیپس تهیه شده، که تو نت بینز کار نمی کنه
جالبه فکر نمی کردم خودتون تهیه کرده باشیدشون. گفتم لابد فقط زحمت ترجمشون رو میکشید.  به هر حال بهتون خسته نباشید میگم. 
پاسخ:
خیلی ممنون.
موفق و پیروز باشید
سلام ، میشه خواهش کنم فایلهای Subtitle انگلیسی این فیلمای آموزشی رو  یه جا آپلود کنین  یا اگه تو نت هست لینکش رو واسمون بزارین؟ من یه مقدار گشتم پیداشون نکردم .  البته همینکه این فیلم ها رو گذاشتین خیلی ازتون ممنونم . تا حالا خیلی بدردم خوردن. مرسی
پاسخ:
سلام. من هم زیرنویس های انگلیسی رو تو نت پیدا نکردم و خودم همه رو تهیه میکنم، هر چقدرشم که تا حالا تهیه کردم، آپلود کردم!
 مرسی...متشکرم...لطف دارید
همینکار رو میکنم ، و اگر دیدم واقعا راهی جز  زحمت دادن به شما نیست ، مزاحمتون میشم ;)
شاد و پیروز و سلامت باشید...
پاسخ:
خواهش می کنم
شما هم موفق و پیروز باشید
 ادمین جان خسته نباشید
من به کمک شما و سایت خوبتون تا حد زیادی راه افتادم و تونستم مراحل اولیه کار رو به خوبی پیش ببرم
در حال حاضر من درحال کار برای ساخت  یک برنامه اندرویدی هستم 
 ایده کار خیلی قوی هست و به نظرم در صورت تکمیلش خیلی طرفدار پیدا کنه...
برای همین این چند روز زندگیم رو کلا ول کردم و صبح تا شب درگیر کار هستم
تقریبا طراحی برنامه روی کاغذ تموم شده، 
مثلا منوی اصلی (home)  و سایر منو ها و ارتباطشون توسط باتن ها و ... رو تا جایی آماده کردم
هنوز هیچی نشده تو قسمت "درباره" از شما و سایت خوبتون تشکر کردم ;)
اما هنوز در  عمل خیلی جای کار داره
 سوالات بسیار بسیار زیادی برام هست و خیلی چیز ها در مورد نحوه تولید نرم افزار (گرافیک برنامه ، نحوه استفاده برنامه از منابع سخت افزاری مثل gps یا دوربین ، ارتباط با برنامه های دیگه و ... ) برام  مبهمه
هر روز میام تا ببینم آموزش جدیدی گذاشتید یا نه...
اما ظاهرا  وقت کافی ندارید ،
فیلمهای آموزشی لیندا دات کام رو  از تورنت گرفتم
با زیر نویس های شما فهمشون خیلی خوب و سریعتر میشد ، اما بدون اونها فهمشون سخت میشه و حوصله رو از آدم میگیره
نمیدونم ... همه اینها رو گفتم تا اگه پیشنهاد خاصی دارید ازش استفاده کنم...
بازم، خیلی خیلی خیلی ممنون....
پاسخ:
سلام
خیلی ممنون از لطفتون. همون طور که متوجه شدید الان یک مقدار سرم شلوغ شده به اینجا زیاد نمی رسم :(
فکر می کنم این سایت اطلاعات خوبی در این زمینه ها داشته باشه.
اگه از فیلم های لیندا، فیلم خاصی مد نظرتون هست که فهمیدنش کارتون رو سریع تر راه میندازه من می تونم زیرنویسش رو زودتر ازاینکه پستش رو بذارم تهیه کنم و براتون بفرستم
۲۷ بهمن ۹۰ ، ۲۱:۰۲ سید مرتضی موسوی
سلام علیکم
فکر کنم نیازی نیست اکلیپس حذف بشه. فایلی که در آدرس زیر قرار داره را دانلود کنید و بعد از خارج کردن اون از حالت فشرده محتویاتش رو داخل فولدر platform-tools کپی کنید. (طوری که adb.exe مستقیما داخل فلدر platform-tools باشه)

برای ویندوز

برای مک

برای لینوکس
پاسخ:
سلام علیکم
خدا خیرتون بده. خیلی ممنون از راهنماییتون.
البته الان دیگه لینکاش خراب شده، می تونید به اینجا مراجعه کنید.
 با سلام به دوست عزیز خسته نباشید
راجب آن خطایی که من در موردش صحبت کردم
 منظورم خطا "your project contains error(s) please fix them before running your application android"
یه موردی است که می خواستم بگم اینکه وقتی این خطا را می دهد در لیست ارور ها () به خطایی برخوردم که علت اصلی خطای بالایی این میتواند باشد متن خطا این است :
در تب Console و تب Error list نمایش می دهد (در اکلیپس)
DDMS files not found: C:\Program Files\Android\android-sdk\platform-tools\adb.exe
من فکر میکنم خطای اصلی این باشد لطفا نظرتان را بگوییئ ومن را راهنمایی کنید
با تشکر

پاسخ:
با سلام
مشکل ایکلیپس اینه که adb.exe رو توی اون آدرسی که گفته پیدا نمی کنه [نظر بعدی از آقای سید مرتضی موسوی رو بخونید]، اگه adb.exe رو دارید (ممکنه تو یه فولدر دیگه باشه) در همون آدرس قرارش بدید تا درست کار کنه، اگر هم این فایل رو کلا ندارید پیشنهاد میکنم یه بار ایکلیپس رو uninstall کنید و دوباره نصب کنید. اگر باز هم مشکل حل نشد از منوی ایکلیپس help رو بزنید بعد هم check for updates چون ممکنه نسخه ی قدیمی از ایکلیپس نصب کرده باشید که با SDK سازگاری نداشته باشه. در این حالت خودش تو گزینه های update، گزینه "Android DDMS" رو میاره و انتخاب و دانلودش کنید. از این مسیر  Eclipse->Windows->Preferences->Android->SDK Location می تونید بررسی کنید که آدرس جایی که SDK رو نصب کردید درست هست یا نه (که اکلیپس به همون جا اشاره می کنه یا نه)
 با سلام به دوست عزیز من تمتم مراحل را طی کردم مولی موقع اجرا این مشکل پیش اومد لطفا راهنمایی کن با تشکر
این خطا
your project contains error(s) please fix them before running your application android
پاسخ:
با سلام
این خطا میگه که برنامتون error داره، اگه کاملا مطابق همین آموزش پیش رفته باشید و برنامه رو دستکاری نکرده باشید (یه برنامه ساده ی دست نخورده) خیلی بعیده که خطا بده ولی در هر صورت اول باید بدونید پیغام خطا چی هست تا بتونیم رفعش کنیم. مراحل ۱ و ۲ و ۳ ی این عکس رو دنبال کنید تا با debugger اررورهای برنامه پیدا بشه
 سلام ادمین
سایت شما تو این چند روز خیلی خیلی کمکم کرد
همینطور خودِ شما که هر بار مشکلی بود  اینقدر خوب و سریع به دادم رسیدید
واقعا دست مریزاد...
ادمین جان، یه سوال، چطور میشه برنامه ای رو که نوشتیم ، به پسوند apk قابل نصب بر روی دیوایس اندرویدیمون کامپایل کنیم؟
ممنون ;)
پاسخ:
سلام
خوشحالم که تونستم کمکی بهتون بکنم. توی این عکس مرحله ۱ و ۲ و۳ رو دنبال کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">